آل هاشم: ارتش ما، یک ارتش معنوی است

1400/07/22 - 10:48 - کد خبر: 52453
آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز نیروهای مسلح ما از معنویت برخوردارند و این که معتقدیم امروز ارتش جمهوری اسلامی ما از معنویت بالایی برخوردار می باشد، همگی در سایه تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی بوده است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی، در جمع فرماندهان و کارکنان ارتش در منطقه شمال غرب، با اشاره به رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایشی بسیار به موقع و به جا در منطقه بود تا قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی خصوصا در منطقه یادآوری نماید.

وی ۲۴مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در بدنه ارتش را از یادگاران امام خمینی (ره) دانسته گفت: امام خمینی با بینش بلند خود فرمان تشکیل این نهاد را با مشورت و تصمیم سازی حضرت آیت الله خامنه ای دادند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: امام خمینی در زمانی که دشمنان نظام اسلامی ایران شعار انحلال ارتش را می دادند، امام راحل(ره) دستور به ورود و حضور روحانیون و نظامیان در ارتش جمهوری اسلامی را برای مکتبی سازی ارتش صادر نمودند.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت: اگر امروز نیروهای مسلح ما از معنویت برخوردارند و این که معتقدیم امروز ارتش جمهوری اسلامی ما از معنویت بالایی برخوردار می باشد، همگی در سایه تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی بوده است.

آل هاشم با اشاره به امتیاز آوری و افتخارآفرینی قاریان و حافظان قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی، تمامی این ها را از افتخارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خوانده تاکید کرد: تمامی نمازخانه ها و مساجدی که در سطح یگان های ارتش، پادگان ها و... ساخته شده همگی با حضور و تلاش های این نهاد معنوی در ارتش بوده است.

وی معنویت ارتش را در حد بالایی توصیف کرده گفت: پس از انقلاب در قسمت های مختلف ارتش فداکاری های بسیار زیادی انجام شده تا حدی که مقام معظم رهبری از ارتش به عنوان "ارتش حزب الله" و "شجره طیبه" نام بردند.

امام جمعه تبریز همچنین تصریح کرد: امروز هم در ارتش خوشبختانه فرماندهانی ولایی و متدین همچون امیر سرلشکر موسوی حضور دارند که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با همکاری های بهینه با یکدیگر مشکلات گوناگون را در زمینه های مختلف حل نموده با سرعت به سمت پیشرفت حرکت می کنند.

رئیس پیشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به جانفشانی ها و رشادت های روحانیون عقیدتی سیاسی در ارتش، گفت: تنها در منطقه شمال غرب ما ۴روحانی شهید در جنگ تحمیلی داشته ایم که حجات الاسلام والمسلمین دانشیان، حسنی، موسوی تبار و رنجبر جزو روحانیونی بودند که جان خود را فدای مجد و عظمت نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی نمودند.

همچنین در ادامه این برنامه از دو تن از پیشکسوتان و بازنشستگان عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه و سرگرد بازنشسته ناصر معصومی تقدیر شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار