رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

چشم امید معلمان به مجلس است

1400/07/21 - 13:14 - کد خبر: 52408
علیرضا منادی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی نوشتیم که مشکلات معیشت معلمان را برای همیشه حل می‌کند.

به گزارش نصر، علیرضا منادی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک پیشاپیش میلاد پیامبر اسلام(ص) گفت: هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان و مخصوصا ملت دین‌مدار و ولایت‌مدار ایران تبریک می‌گویم. امیدواریم وحدت بین اقوام و جریان‌های دینی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم ایرانمان را هر روز بهتر از دیروز داشته باشیم. امیدواریم دشمن در ایجاد تفرقه که هر لحظه برای آن تلاش می‌کند، ناکام بماند.
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه همسایگان شمالی و شمال غربی کشور ما تحرکاتی دارند، گفت: به آنها می‌گویم که کارشان ناصواب و معادل آب در آسیاب دشمن ریختن است. بدانید که اگر کشور ما ناامن شود، کشور شما صد برابر ناامن خواهد شد.
این عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه نطق خود، مطالبی به زبان ترکی خطاب به الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان بیان کرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ۹۴ درصد نمایندگان به این موضوع رأی مثبت دادند. این موضوع از افتخارات مجلس یازدهم است. یکشنبه آینده برای جلو افتادن این موضوع رأی‌گیری خواهد شد. امیدوارم نمایندگان به این موضوع رأی مثبت دهند چرا که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی نوشتیم که مشکلات معیشت معلمان را برای همیشه حل می‌کند.
منادی گفت: چشم امید معلمان به ما است. ما در بودجه ۱۴۰۰ کار بزرگی برای حقوق اساتید دانشگاه کردیم. اما نکته بودجه ۱۴۰۰ این است که حقوق مدیران به ۱۵ برابر حداقل حقوق بدل شد. اتفاقی که افتاده این است که در حکم اساتیدی که سابقه بالایی داشتند و مثلا ۵۰ میلیون حقوق می‌گرفتند، می‌نویسند کسر از حقوق به خاطر قانون مجلس شورای اسلامی. این مسئله حق الناس است. بعضی اساتید دانشگاه مسن هستند. به همین خاطر بسیاری از اساتید پایان نامه قبول نمی‌کنند به این خاطر که از ۱۵ برابر حداقل حقوق بالاتر می‌رود. این وضعیت را سر و سامان دهید. این قانون غیرحکیمانه است.
منادی در پایان از وزیر کشور خواست که هر چه سریع‌تر استاندار آذربایجان شرقی را منصوب کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار