مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی:

بهسازی مسکن روستایی موجب افزایش امید به زندگی در روستاها می‌شود

1400/07/21 - 11:11 - کد خبر: 52388
مسکن روستایی

نصر: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح هادی و بهسازی مسکن روستایی موجب افزایش امید به زندگی در روستاها می‌شود.

به گزارش نصر، تقی کرمی شامگاه سه شنبه در بازدید از روستاهای «آتی کندی» و «حدادان» شهرستان کلیبر افزود: اقدامات بنیاد مسکن در روستاها منجر به رفع محرومیت در آنها شده و نقش مهمی در ماندگاری روستاییان در روستاها ایفا می کند.
وی اظهار کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و روستاییان نیز باید در اجرای طرح های بنیاد مسکن در روستاها با این بنیاد همکاری کنند تا از مزایای آن ها زودتر بهره مند شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه اصلاح معابر روستاهای شهرستان کلیبر نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر در مرحله دوم است، گفت: تعدادی از روستاهای استان بویژه روستاهای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.
حافظ باباپور افزود: در سال جاری اگر اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شود یقینا هم در اجرای متنوع طرح هادی روستایی و هم در بازنگری دیگر روستاهای مورد هدف اقدامات لازم انجام می شود.
وی اظهار کرد: این بنیاد در کنار مردم و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی خدمات رسان، گام های موثری را در جهت عمران و آبادانی روستاهای استان برمی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: بنیاد مسکن به عنوان متولی طرح های توسعه روستایی (طرح هادی روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی) نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است.
باباپور ادامه داد: این بنیاد قدم های مثبتی را برای بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی برداشته و در نهایت موجب نگهداشتن جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان به روستاها شده است.
در این بازدید جمعی از مدیران استانی و محلی با حضور در جمع اهالی و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها به مشکلات اساسی آنان رسیدگی کرده و برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی و اصلاح معابر آن ها قول مساعد دادند.
شهرستان کلیبر با جمعیت ۹۰ هزار نفر در فاصله ۲۱۰ کیلومتری تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار