مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

انس کودکان با هنر جامعه را از گزند آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد

1400/07/20 - 19:48 - کد خبر: 52365
سیدقاسم ناظمی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آینده این کشور به دست کودکان است و کودکان امروز جریان‌های فرهنگی، ‌سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی آینده را راهبری خواهند کرد، گفت: اگر این قشر با هنر مانوس شوند جامعه از گزند بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهد بود.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" روز سه شنبه در محل اکران فیلم های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تبریز اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و تماشای تازه‌ترین فیلم‌های این حوزه از حقوق کودکان و نوجوانان سراسر ایران است و از این رو با پیگیری ‌های انجام شده و براساس برنامه مدونی که برای نمایش این فیلم‌ها در استانهای مختلف تنظیم شده بود، استان آذربایجان‌شرقی نیز برای برگزاری این جشنواره انتخاب شد.
وی افزود: ما در دوره‌ای زندگی می کنیم که سینما به عنوان یک هنر - صنعت در جایگاهی قرار گرفته است که بخش عمده ای از جامعه را به خود مشغول کرده و بسیاری از مردم به شیوه سنتی یا مدرن از طریق فرمت های مختلف با سینما در ارتباط هستند و به طور کلی فهم سینما در جامعه گسترش یافته است.
ناظمی اظهار کرد: فیلم و سینما مجالی را برای جامعه ایجاد می کند تا بخش عمده‌ای از مفاهیم کلان، توسط این هنر مورد اشتراک گذاری قرار گیرد و در این راستا ما نیز تلاش می کنیم با توجه کردن و توجه دادن جامعه به این هنر روز، بخشی از مفاهیم کلان فرهنگی و هنری را توسعه دهیم و جامعه را از مجرای این هنر با مفاهیم انسانی آشنا کنیم.
وی با اشاره به برگزاری ۲ رویداد فرهنگی و هنری در طول هفته کودک در این استان،‌ گفت: امسال همزمان با هفته کودک، جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تبریز و جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه‌بان در مرند برگزار شد که برگزاری این ۲ رویداد را به فال نیک می‌گیریم.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کودک و نوجوان در تبریز خبر داد.
 سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان تا بیستم مهرماه جاری در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار