خبر/

تحقق برنامه های محوری وزارت صمت با جدیت در آذربایجان‌شرقی دنبال می‌شود

1400/07/19 - 22:09 - کد خبر: 52307
عکس

نصر: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در خصوص حرکت در مسیر بازگشت واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید، بر تحقق برنامه های محوری این وزارت خانه در استان تاکید کرد.

به گزارش نصر، غلامعلی راستی روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیران ادارات صمت شهرستان ها، با بیان اینکه آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت ها و مزیت های موجود از جایگاه ویژه صنعتی، معدنی و تجاری در کشور برخوردار است، گفت : بیش از چهار هزار واحد صنعتی  ، ۸۰۰ واحد معدنی و حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند و این حجم از ظرفیت های منطقه ای، آذربایجان شرقی را استانی دارای اهمیت کرده است.
وی افزود : مدیران شهرستان ها در راستای تداوم تولید و افزایش اشتغال بیش از پیش فعال شوند و با جدیت اقدامات اجرایی در حوزه بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید را پیگیری کنند.
سرپرست سازمان صمت استان، ادامه داد: شهرستان ها در موضوعات مرتبط با رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی با اقدامات برنامه محور پیشگام شوند.
وی بر ضرورت توجه به مباحث تنظیم بازار و تامین معیشت مردم و شهروندان در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد و گفت: مدیران در جهت توزیع سهمیه های تخصیصی به شهرستان ها و تحقق مصوبات تنظیم بازار همراهی داشته باشند و به منظور رفاه حال شهروندان و تامین معیشت مردم گام های موثری بردارند.
راستی، بر بازآموزی و برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای بازرسان تاکید کرد و افزود: حضور بازرسان در سطح بازار موجب اطمینان قلبی شهروندان می شود و نظارت های میدانی باید در کنار نظارت های سیستمی و سامانه ای پررنگ تر از قبل تداوم یافته و نمود عینی در بازار داشته باشد.
وی تداوم نظارت ها در سطح عرضه در جهت جلب رضایت مردم و همچنین موضوع ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت را بسیار مهم دانست و افزود : سیمان، مواد پتروشیمی، فولاد، لوازم خانگی و محصولات کشاورزی و مواد غذایی از جمله کالاهای مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت می باشند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به در پیش بودن فصول سرد سال، در شهرستان ها به ویژه در حوزه نانوایی ها نسبت به دومنظوره شدن این واحدها در مصرف سوخت اقدامات لازم  انجام شود و علاوه بر گاز و برق از گازوئیل نیز در تداوم فعالیت خود بهره ببرند.
وی با بیان اینکه باید به محصولات بومی، مزیت های رقابتی و ظرفیت های تولیدی در شهرستان ها به منظور ارتقای جایگاه استان در توسعه صادرات غیرنفتی توجه شود، ادامه داد: برخی صادرکنندگان ملی و استانی در شهرستان ها فعالند و قدردان تلاش آن ها هستیم و باید ضمن شناسایی دیگر فعالین تجاری، تولیدکنندگان و صادرکنندگان اقدامات حمایتی نیز با جدیت انجام شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار