نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

تربیت فرزند صالح یکی از اساسی ترین وظایف بانوان است

1400/07/19 - 14:03 - کد خبر: 52282
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از از اساسی ترین وظایف بانوان در جمهوری اسلامی ایران تربیت فرزندان صالح و مفید برای جامعه است، ادامه داد: نحوه‌ی رفتار پدر و مادر در محیط خانه از تاثیرگذارترین نوع تربیت برای کودکان محسوب شده که اثرات آن برای همیشه در پوست و گوشت کودک باقی می‌ماند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه، ۱۹ مهر، در آئین اختتامیه‌ی هشتمین دوره‌ی سرگذشت‌پژوهی و پاسداشت از بانوان مجاهد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم زنان در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بسیاری از دختران و بانوان جوان حاضر در جلسه، در دوران انقلاب و دفاع مقدس حاضر نبودند اما مادران و خواهران شما مجاهدانه و دوشادوش غیورمردان جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و در دفاع از خاک مقدس این کشور حتی از جان خود نیز گذشتند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: یکی از شاخص ترین اقدامات امام راحل بعد از انقلاب برجسته کردن و به روی کار آوردن بانوان و اعطای نقش‌های حساس و مهم به آنها در دولت و حکومت بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که معمولا کمتر به آن توجه و اشاره می‌شود، نقش  بانوان در دوران دفاع مقدس است به‌طوریکه بانوان در پشت جبهه‌ها با تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تجهیزات بهداشتی و رفاهی و گاه در خط مقدم و دوشادوش رزمندگان جانانه جنگیدند .
امام جمعه تبریز در پایان یادآور شد: همه‌ی جوانان و رزمندگانی که در دفاع از خاک هویت کشور عاشقانه آسمانی شدند  و دانشمندان، کارمندان و کارگران زحمتکش امروز که برای ارتقاء نام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند همگی در مکتب و دامان مقدس مادران و زنان پاکدامن و قهرمان ایران رشد کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به جایگاه دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت گفت: معلمان نیز آینده نگری، آینده گزینی و آینده سازی در این سیستم را رقم می‌زنند.
جعفر پاشایی با بیان اینکه مسئولیت نوجوانان و جوانان، ساختن فردای ایران اسلامی است، ادامه داد: ما باید در این راه منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم و اگر حساسیت قضیه را درک کنیم می‌توانیم مسئولیت آینده‌نگری و آینده سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نحو احسن انجام دهیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در این برنامه با اهدا لوحی از طرف امام‌ جمعه محبوب تبریز از زینب علمدار سرند، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز به پاس خدمات و تلاش‌های ارزنده در زمینه فعالیت‌های جهادی و ارج نهادن به تشکّل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، تقدیر به‌عمل آمد.
انتهای پیام/

پژوهشیار