مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

طراحی و اجرای شبکه پایش آبهای زیرزمینی تبریز

1400/07/19 - 13:22 - کد خبر: 52279
حسن عباس نژاد

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از طراحی شبکه پایش آبهای زیر زمینی با هدف پایش و جلوگیری از آلوددگی آبهای زیرزمینی شبکه پایش آبهای زیر زمینی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در جلسه هماهنگی شناسایی ریسک آلودگی واحدهای بزرگ شهر تبریز گفت: شناسایی پتانسیل های آلودگی صنعتی که آبهای زیر زمینی شهر تبریز را تهدید میکند یکی از اولویتهای حفاظت محیط زیست استان هست.
وی افزود: این موضوع از حیث حفاظت از منابع آب و پایداری آن و حفظ کیفیت سفره های آب زیر زمینی حائز اهمیت می باشد.
 عباس نژاد گفت: در شرایط  بحران آبی کشور که عمده سفره های آب زیر زمینی با مشکل کمبود فیزیکی آب مواجه هستند رعایت استانداردها و ملاحضات زیست محیطی در تعامل با بهره برداری و استفاده از آبهای جاری و زیر زمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سازمان حفاظت محیط زیست و به طبع آن اداره کل  بر حسب وظایف ذاتی با هرگونه آلودگی آبهای سطحی و خصوصا زیرزمینی برخورد و با متخلفان هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: در درجه اول شناسایی منابع آلاینده و واحدهای صنعتی دارای پتانسیل بالای آلودگی و در درجه دوم طراحی شبکه پایش آبهای زیر زمینی و نهایتا شناسایی نوع آلودگی و رفع آن در دستور کار این اداره کل می باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان گفت: واحدهای صنعتی موظف به هماهنگی و همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای اجرای طرح پایش آبهای زیرزمینی تبریز می باشند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این جلسه واحدهای صنعتی مستقر در غرب تبریز از جمله پالایشگاه و پتروشیمی تبریز و شرکت پلی نار و شرکت پخش فرآورده های نفتی تبریز موظف شدند ظرف دو هفته نسبت به انجام تشریفات قانونی لازم برای شناسایی مشاور در این خصوص با مسئولیت پالایشگاه تبریز اقدام فوری نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار