توضیح وزیر ارتباطات درمورد علت قطعی برخی سامانه‌های سازمان‌های دولتی

1400/07/18 - 16:16 - کد خبر: 52226
عکس

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح علت قطعی برخی سامانه‌های سازمان‌های دولتی از جمله تامین اجتماعی گفت: در این وزارتخانه زیرساختی را فراهم خواهیم کرد که همه خدمات ارائه شده توسط بخش‌های دولتی را پایش کنیم.

به گزارش نصر، عیسی زارع پور روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از پروژه های هوشمند ناجا در جمع خبرنگاران افزود: برای ارائه یک خدمت فناوری‌ پایه لازم است که حتماً هم زیرساخت مناسب از نظر شبکه‌ای وجود داشته، هم سرویس، سرویس پایدار و هم دستگاه‌های مورد استفاده توسط همکاران ما پایدار باشد، یعنی از ابتدا تا انتهای خط باید همه با هم یکپارچه کار کنند و به همین منظور در یک نقطه این خدمات باید پایش شود.
وی اضافه کرد: در وزارت ارتباطات زیرساختی را فراهم خواهیم کرد که همه خدمات ارائه شده توسط بخش‌های دولتی را پایش کنیم. اکنون روزانه میلیون‌ها تراکنش بین سازمانی انجام می‌شود که ما پایش مدنظر را انجام می‌دهیم و اگر سیستمی دچار مشکل شود در لحظه متوجه می‌شود.
زارع پور با بیان اینکه امروز شاهد ارائه خدمات نوین توسط نیروهای پلیس هستیم، گفت: اکنون بیشتر برای مردم مهم است که وزارت ارتباطات، ارتباطات بین مردمی را در حین استفاده از فناوری‌ها پایدار نگه دارد.
وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم همه خدماتی که مردم برای زندگی یومیه احتیاج دارند از طریق یک درگاه واحد با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی کشور در اختیار آنها قرار دهیم و آن موقع می‌توانیم کیفیت را در لحظه پایش کنیم.
به گفته وزیر ارتباطات، این کاری پیوسته است و یکباره نیست که در مدت یکسال آینده فاز نخست این کار را آغاز می‌کنیم.
زارع پور گفت: امروز شاهد ارائه خدمات نوین توسط نیروهای پلیس هستیم، اکنون همه زندگی مردم به فضای مجازی و فناوری گره خورده که پلیس باید مقتدرانه در این فضا حضور داشته باشد و به ابزار روز مجهز بوده تا بتواند حافظ منافع مردم باشد و اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار