معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز؛

الزامات و ضوابط «شهر دوستدار کودک » ابلاغ شد

1400/07/17 - 17:25 - کد خبر: 52151
پارک

نصر: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: الزامات و ضوابط عام «شهر دوستدار کودک» پس از تصویب در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای اجرا از سوی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش نصر، محمد عزتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تدوین این الزامات و ضوابط با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‌‏های کشور و سایر متخصصان و فعالان مدنی داوطلب و با همکاری فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در پاسخ به مطالبات جمعی از فعالان حقوق کودک مبنی بر فقدان سیاست‌‏ها و مجموعه ضوابط یکپارچه و کمبود سطوح عملکردی متضمن تامین نیازهای کودکان در بناها و فضاهای شهری، تدوین و به تصویب رسیده‌ است.
وی اظهار داشت: تا کنون در غیاب چنین سند قانونی، متاسفانه شاهد فقدان ادبیات مشترک و تعریف مدون از مفهوم شهر دوستدار کودک در منظر بدنه اجرایی شهرها و تصمیم‌سازان، اقدامات موازی، سوء تعبیرها و اجرای پروژه‌های متناقض با حقوق کودک بودیم که گاه به نام و شعار پروژه‌های دوستدار کودک افتتاح می‌شدند.
عزتی، اظهار امیدواری کرد با تصویب و ابلاغ این الزامات و ضوابط و تبیین ساز و کار و نحوه اقدام ارگان‌های دخیل، این مهم به صورت صحیح و واقعی در شهرها روی دهد و شهرها به‌ عنوان بستری مطلوب نه فقط برای حضور و رشد و تعالی کودکان بلکه برای کمال جامعه انسانی آماده شوند.
به گزارش ایرنا، این مجموعه ضوابط در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مرداد سال‌ جاری و با رای اکثر اعضا به تصویب رسیده است.
با توجه به ابلاغ این مصوبه، اجرای مفاد آن توسط همه دستگاه‌های عمومی و دولتی که از مقررات شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور تبعیت می کنند، الزامی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار