وزیر نیرو:

رفع کم آبی در روستاها، نیازمند عزم جدی است

1400/07/17 - 16:52 - کد خبر: 52144
عکس

نصر: وزیر نیرو با بیان اینکه رفع کم‌آبی در روستاها نیازمند عزم جدی و تجمیع ظرفیت‌ها است، افزود: اولویت ما در آبرسانی روستاهای پرجمعیت، سپس مجتمع‌های آبرسانی و پس از آن، روستاهای کم‌جمعیت هست.

به گزارش نصر، علی اکبر محرابیان در نخستین جلسه شورای جهاد آبرسانی با بیان اینکه حوزه آب نیازمند گام‌های بلند و عزم جدی تری است، افزود: در دستگاه‌های مختلف گروه‌ها، اعتبارات و افراد زیادی هستند که در زمینه آبرسانی فعالیت می‌کنند، اما باید این ظرفیت‌ها یکپارچه شود تا بتوان بهره وری را افزایش داده و در مدت کمتری معضل بی آبی روستاها و مناطق محروم برطرف شود.
وی با بیان اینکه بررسی وضعیت اعتبارات نشان می‌دهد در این بخش با مشکلی مواجه نیستیم گفت: ما در این شورا به دنبال ایجاد همفکری و هم افزایی همه‌ی گروه‌ها در همه نهادها، سازمان‌ها و حتی خیرین و مردم هستیم تا با یک برنامه منسجم و حساب شده و تقسیم کار بین گروه‌های مختلف، آبرسانی را به نقاط فاقد آب برسانیم.
محرابیان با تاکید بر اجرای طرح‌های آبرسانی در مناطق محروم و دچار تنش آبی ادامه داد: کار در این بخش باید زودتر شروع شود تا با هم فکری و ایجاد هدفگیری مشترک در چارچوب (مکانیزم) شورا این کار را اجرایی و پیش ببریم.
وزیر نیرو گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای آبرسانی بطور مثال در مجتمع‌های آبرسانی انجام شده است، اما پاسخگوی نیاز مردم نیست.
وی با اشاره به خدمات رسانی گروه‌های جهادی در کشور برای آبرسانی افزود: ما به دنبال ایجاد یک سازوکار مناسب برای سرعت دادن به این کار و ایجاد وحدت در مدیریت به این موضوع هستیم.
محرابیان ادامه داد: اولویت ما در آبرسانی روستاهای پرجمعیت، سپس مجتمع‌های آبرسانی و پس از آن، روستاهای کم جمعیت هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار