وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

رصد لوازم خانگی از مبدا تا مصرف برای مقابله با قاچاق

1400/07/17 - 15:51 - کد خبر: 52143
اشتغال زایی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:طی دو ماه آینده برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی تجهیز خواهیم شد و به طور دقیق مسیر هر کالا مورد رصد قرار خواهد گرفت.

به گزارش نصر، «رضا فاطمی‌امین» روز شنبه در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه های این صنعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه هایی برای کنترل و مدیریت قاچاق کالا انجام شده است که تا پایان سال به نتایج قطعی مبارزه با آن دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه زمانبندی مبارزه با قاچاق لوازم خانگی تا پایان پاییز تعیین شده است، خاطرنشان کرد: تا زمان مشخص شده جریان رصد کالا از مبدا تا مصرف فراهم خواهد شد و دولت می تواند جریان مالی و روند توزیع و مصرف را پیگیری کند.
فاطمی امین با بیان اینکه هر کالا دارای مسیری از مبدا تا مصرف همراه با تراکنش مالی است، تصریح کرد: اگر جریان پرداخت و تولید و توزیع کالا قابل رصد باشد مدیریت قاچاق نیز تسهیل می شود.
وی با اشاره تصویب و اجرای سامانه جامع تجارت، خاطرنشان کرد: این سامانه که وزارت صنعت متولی اجرایی شدن آن است نواقصی دارد که تا پایان سال رفع خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در تولید لوازم خانگی طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم، اظهار داشت: اکنون بخش عمده مصرف کشور از تولیدات داخلی تامین می شود و در تولیدات در مرحله‌ای قرار داریم که باید به سرعت روند آن صادراتی شود.
وی با بیان اینکه مقرر شده تا ۵۰۰ واحد تولیدی لوازم خانگی تا یک ماه آینده برنامه تلفیقی با مشارکت وزارت صنعت آماده کنند، خاطرنشان کرد: در این سند عملیاتی، هدف ها، تحقق برنامه ها و الزامات تبیین خواهد شد تا تبدیل به نقشه راهی برای چهار سال آینده شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار