مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

تردد وسایل نقلیه باری از پایانه مرزی جلفا ۱۸ درصد افزایش یافت

1400/07/17 - 15:30 - کد خبر: 52141
ترانزیت، صادرات

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد وسایط نقلیه سنگین باری عبوری از پایانه مرزی جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان تردد کامیون های باری از پایانه مرزی نوردوز نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت ۳۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۴۸ هزار و ۱۶ دستگاه از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند.
وی با بیان اینکه تردد کامیون ها از این پایانه ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۴۲۸ هزار و ۶۲ تن و میزان ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه مرزی ۹۸ هزار و ۳۶۰ تن بوده است.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا نیز ۲۷۵ هزار و ۳۲۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۳۶ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.
علیزاده، ادامه داد: در این مدت مجموع مسافر ترددکننده از این ۲ پایانه مرزی ۸۱ هزار و ۲۸۱ نفر بوده است که ۵۹ هزار و ۳۹۴ نفر از مرز نوردوز و ۲۱ هزار و ۸۸۷ نفر از مرز جلفا تردد کرده اند.
پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.
 ۲ پایانه مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار