معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

بازگشایی مرزهای مشترک ایران- ترکیه

1400/07/16 - 13:49 - کد خبر: 52075
پایانه رازی، مرز رازی خوی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرزهای این استان از صبح امروز /جمعه/ برای عبور و مرور مسافران بازگشایی و روند تردد در آنها برقرار شده است.

به گزارش نصر، علی مصطفوی در گفت و گویی افزود: با بررسی ابعاد مختلف اقدامات برای تردد مرزی، همه نهادهای مسوول از جمله گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و حتی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از بروز مشکل در مرزها به طور کامل و با آمادگی بسیار خوب مستقر هستند.
وی اضافه کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده، افرادی که قصد ورود و خروج از مرزهای آذربایجان غربی را دارند باید ضمن واکسینه شدن، تست پی سی آر منفی نیز به همراه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به اینکه این استان همچنان وضعیت نارنجی و قرمز دارد و احتمال بروز موارد جدید ویروس در آن سوی مرزها نیز دور از انتظار نیست، شهروندان ایرانی و مسافرانی که قصد ورود به کشور دارند با مسوولان همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه شیوع بیشتر کرونا فراهم نشود.
به گزارش ایرنا، طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و با دستور استاندار آذربایجان غربی مرزهای بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق بازگشایی شده است.
البته مرز تمرچین به علت برگزاری انتخابات سراسری عراق، از شنبه شب تا صبح دوشنبه بسته است.
این مرزها به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ از اسفند سال گذشته به روی مسافران در ۲ طرف مرز بسته شده بود و بیش از ۱۹ ماه به جز ترددهای محدودی، امکان عبور از آن وجود نداشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار