پایان راه IGTV: ویدیوهای بلند به فید اصلی اینستاگرام می‌آیند

1400/07/14 - 11:22 - کد خبر: 52005
عکس

نصر: اینستاگرام فرمت ویدیوهای بلند IGTV را با ویدیوهای عادی فید شما ادغام می‌کند تا در سراسر این شبکه اجتماعی فقط یک فرمت وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، اینستاگرام پذیرفته که بخش جداگانه IGTV به اندازه کافی اقبال نداشته و حالا می‌خواهد این ویدیوها را با ویدیوهای معمولی ترکیب کند.

به گزارش نصر، به همین منظور، IGTV را به Instagram TV تغییر می‌دهد و از خیر فرمت انحصاری IGTV می‌گذرد. حالا مدت زمان تمام ویدیوهایی که در فید اینستاگرام آپلود می‌شوند می‌تواند حداکثر ۶۰ دقیقه باشد. سخنگوی اینستاگرام می‌گوید اپلیکیشن IGTV که اکنون Instagram TV نام می‌گیرد، همچنان مقصد کسانی خواهد بود که می‌خواهند ویدیوهای طولانی تماشا کنند.
این تغییر می‌تواند به تولیدکنندگان محتوای اینستاگرامی هم کمک کند. اگرچه این دسته از کاربران همچنان باید ویدیوهای بلند بسازند تا صلاحیت استفاده از تبلیغات را پیدا کنند، ولی محتواها آسان‌تر از قبل به دست مخاطبان می‌رسد. اینستاگرام همچنین دو معیار پست و ویدیو را در یکدیگر ترکیب می‌کند.
 
این شبکه اجتماعی حالا از ابزارهای متداولی مثل برش، فیلترها، برچسب موقعیت و برچسب افراد برخوردار می‌شود. پیش‌تر تصاویر قابلیت استفاده از فیلتر و برچسب را داشتند، بنابراین منطقی بود که ویدیوها هم به قابلیت‌های مشابهی مجهز شوند. اکنون با این برچسب‌های جدید راحت‌تر می‌توانید مثلا افرادی را پیدا کنید که در یک کنسرت خاص شرکت کرده‌اند.
IGTV در ماه ژوئن ۲۰۱۸ معرفی شد و قرار بود معادل موبایلی یوتیوب باشد. با این حال، تقاضا برای این سرویس به اندازه‌ای نبود که اینستاگرام انتظارش را داشت. حالا پیش‌بینی می‌شود که دسترسی به ویدیوها با این آپدیت آسان‌تر شود و این شبکه اجتماعی بهتر از قبل بتواند با سرویس‌هایی مثل یوتیوب و تیک تاک رقابت کند.
اینستاگرام در ماه اوت ۲۰۲۰ از سرویس دیگری به نام Reels برای میزبانی از ویدیوهای کوتاه پرده برداشت. ولی این سرویس هم آن‌چنان موفقیتی نداشت چون برخلاف یوتیوب و تیک تاک روش مشخص و ثابتی برای پرداخت درآمد تولیدکنندگان محتوا ندارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار