عضو شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد:

اجرای طرح " مرحمت " در تبریز / توجه به نیاز کودکان در شهر دوستدار کودکان

1400/07/14 - 08:30 - کد خبر: 51986
سیدکاظم زعفرانچی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهر دوستدار کودک، شهری است که تامین نیاز های کودکان کانون توجه مسئولان قرار گیرد و در راستای آن بستر سازی های لازم برای فعالیت کودکان به میزان سایر شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نصر، "سید کاظم زعفرانچی" در گفتگو با خبرنگار نصر با اشاره به شعار شهر دوستدار کودک، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند دبستان را دریابید که دانشگاه دیر است.
وی با انتقاد از عدم توجه به کودکان و نوجوانان گفت: متأسفانه تمام انرژی خودمان را به دانشگاه گذاشته ایم ولی از کودک و نوجوان مورد غفلت مانده ایم و نتوانسته ایم علاوه برخانواده فضای مناسبی برای تربیت کودکان و نوجوانان مهیا کنیم.
وی افزود: کودکان یک گروه بی‌صدا هستند که صدایشان به کسی نمی‌رسد، یکی از شعار های ما در دوران قبل از انتخابات این بود که تبریز باید به معنای واقعی شهر دوستدار کودک باشد.
وی تاکید کرد: این حرکت را یک نهضت مقدس و سرمایه‌گذاری هوشمند می دانیم.
زعفرانچی ادامه داد: شهر به همان اندازه ای که باید محل رشد و توسعه عمرانی باشد به همان اندازه هم باید بستری برای بالیدن نسل های آینده و کودکان شهرمان باشد.
عضو شورای شهر تصریح کرد: شهری که در آن حق کودکان ادا نشود شهر ناقص الخلقه است.
وی افزود: شهر دوستدار کودک، شهری است که تامین نیاز های کودکان کانون توجه مسئولان قرار گیرد و در راستای آن بستر سازی های لازم برای فعالیت کودکان به میزان سایر شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
وی خبر داد: بخاطر اینکه به این امر مهم برسیم طرحی را بنام "مرحمت" ایجاد کرده ایم، "مرحمت"، کوچکترین شهید لشگر ۳۱ عاشورا بود.
وی اضافه کرد: برای اینکه این حرکت قوی و به دور از نگاه سلیقه ای و وابسته به طیفی عمل شود، تعدادی از فعالین حوزه کودک و نوجوان را در سطح شهر جمع کرده ایم و در حال تکمیل اعضای این طرح هستیم و از تمام کسانی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند استقبال می کنیم.
وی اشاره کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهد قرآن، جامعه القرآن، کتاب، شعر و موسیقی کودک، رباتیک و تمامی حوزه هایی که در زمینه کودکان و نوجوانان فعالیت دارند تحت پرچم مرحمت جمع آوری کرده ایم و امیدواریم در آینده نزدیک یکی از فرهنگسرا های تبریز را بعنوان فرهنگسرای کودک و نوجوان اختصاص دهیم.
وی به اهداف این طرح پرداخت و افزود:آموزش، رشد و توسعه از اهداف این طرح می باشد، برای رسیدن به یک شهر رشد یافته توجه به بحث کودک و نوجوان ضروری است، در این طرح از نهاد ها و شهروندان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار