معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خبر داد:

رشد ۵۵ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در نیمه اول امسال

1400/07/13 - 13:34 - کد خبر: 51969
صادرات

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ۶۲۲ میلیون دلار کالاهای صادر شده از گمرکات استان، از رشد ۵۵ درصدی صادرات این کالاها از نظر ارزش در نیمه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات صادرات محور، در این مدت از گمرکات استان ۸۴ قلم گروه کالایی به ۹۹ کشور بویژه کشورهای همسایه صادر شده است.
وی بر اهتمام شرکت‌های معتبر و توانمند استان جهت حضور پویا و فعال در نمایشگاه‌های بین المللی بویژه نمایشگاه های کشورهای همسایه به منظور معرفی ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان تأکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد پایانه صادراتی در نقاط مرزی استان از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بر نقش محوری صادرکنندگان و تولیدکنندگان در ارتقای جایگاه صادراتی استان تأکید کرده و گفت: از زمان ابلاغ ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از ۲۲ فروردین ماه سال ۹۷ تا ۱۶ شهریور ماه سال جاری در مجموع در حدود ۲.۵ میلیارد یورو میزان تعهدات صادرکنندگان استان بوده و با ایفای تقریبی ۱.۹ میلیارد یورو از این میزان، ۷۶ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان استانی محقق شده است.
وی افزود: در کمیته اقدام ارزی تمامی موضوعات مرتبط با این مساله با جدیت پیگیری خواهد شد.
سرپرست سازمان صمت استان از اطلاع رسانی در زمینه فراخوان انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی خبر داد و گفت: مجموعه های اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان از اعضا و متقاضیان حضور در این رویداد دعوت به عمل آورده تا شاهد برگزاری مطلوب همایش یاد شده در استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه تا ۲۸ مهرماه سال جاری زمان ثبت نام در این رویداد تمدید شده است، افزود: تاریخ مورد اشاره غیرقابل تمدید بوده و واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان مدارک خود را جهت ثبت نام به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، گفتنی است، گزارش دبیرخانه کارگروه، گزارش ناظر گمرکات استان در خصوص آمار واردات و صادرات استان و کشور درشش ماهه نخست سال جاری، گزارش پایش صادرات براساس برنامه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰ و گزارش عملکرد میز استانی کشور ارمنستان در شش ماهه اول امسال از جمله موضوعات مورد بررسی شده در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار