مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد:

دانشکده علوم قرآنی راه اندازی می شود/ آذربایجان شرقی جز استان های درجه یک و برتر در حوزه وقف است/ شهرداری سنگ اندازی می کند

1400/07/12 - 13:00 - کد خبر: 51924
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: دانشکده علوم قرآنی بزودی راه اندازی و در سطح ارشد و دکتری تشکیل خواهد شد، دانشکده علوم قرآنی در استان فقط در مراغه وجود دارد، در دانشکده تبریز به دنبال دانشکده تحصیلات تکمیلی هستیم، در سفر اخیر رئیس سازمان قول گرفتیم که مقدمات تشکیل دانشکده فراهم شود.

به گزارش نصر، "حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی" همزمان با آغاز هفته وقف در نشست خبری با حضور خبرنگاران ضمن تسلیت ایام آخر صفر، از آغاز برنامه های اوقاف استان خبر داد و افزود: پیامبر اکرم اولین واقف جهان اسلام است، اولین روز هفته وقف با حضور رسانه ها و اولین روز دهه وقف با غباروبی و عطرافشانی مزارشهدا که عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون ایثارگری‌های آنان هستیم، آغاز خواهیم کرد.
وی خبر داد: براساس آمار و اعلام سازمان اوقاف، آذربایجان شرقی جز استان های درجه یک و برتر در حوزه وقف است.
وی به بخشی از برنامه های اداره کل اوقاف استان در سال‌جاری پرداخت و افزود: توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، ذبح قربانی و غذای گرم، البسه بیمارستانی و اجاره بهایی که مورد عوف و بخشش قرار گرفته است.
 

حسینی ادامه داد: طرح های کاروان نسیم انتظار، کاروان شمیم کرامت‌، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، شمیم خدمت در رابطه با اشتغال زایی، حمایت از هیئات حسینی، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و اجرای رزمایش سلامت در 20 بقاع متبرکه استان بخشی از برنامه‌های اداره کل استان بوده است.
وی اضافه کرد: 403 مورد بازبینی شناسه ملی موقوفات و سند دار شدن موقوفات را اخذ کرده ایم، احکام 118 پرونده قضایی مختومه شده است، بحث های حقوقی در سامانه بارای پیگیری می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: مرمت و بازسازی در بقاع متبرکه جز برنامه های اصلی اوقاف است، امیدواریم مجموعه شاه حسین ولی در میلاد حضرت اباعبدالله الحسین افتتاح شود.
وی ادامه داد: هم اکنون در 25 مورد از امام زاده های استان فعالیت عمده عمرانی انجام می شود.
وی اظهار داشت: اعتبارات اوقاف کاملا مردمی است و ریالی از دولت ندارد، تمامی امور با اوقاف مردمی اداره می شود.
حسینی ضمن تقدیر از خیرین گفت: در مجموعه عموزین الدین خیری می‌خواهد بیش از 100 میلیارد سرمایه گذاری کند، 619 باغ مجموعه اوقاف بروز رسانی می شود و گره های مربوطه رفع شده است.
وی به وقف های جديد در سال جاری اشاره کرد و افزود: بیش از 30 مورد وقف در سالجاری داشته ایم و جمعا بیش از 4 هزار موقوفه و بیش از 20 هزار رقبه در استان داریم.
وی در رابطه با رسیدگی به مسائل قرآنی گفت: اوقاف مرجع و ملجأ مسابقات قرآن کریم است، 630 موسسه و مجموعه خانه های قرآنی در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: مراکز افق در امامزادگان تاکنون 25 مورد اجرا شده است و این عدد را به 60 امامزاده خواهیم رساند که در آن ها مراکز و جلسات قرآنی خواهد شد. افق مخفف اجتماعی، فرهنگی و  قرآنی است.
 

حسینی گفت: با موسسات قرآنی ارتباط نزدیک داریم، تامین کننده اصلی زمین موسسه جامعه القرآن در پارک طوبی اوقاف است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد: دانشکده علوم قرآنی بزودی راه اندازی و در سطح ارشد و دکتری تشکیل خواهد شد.
وی افزود: دانشکده علوم قرآنی در استان فقط در مراغه وجود دارد، در دانشکده تبریز به دنبال دانشکده تحصیلات تکمیلی هستیم.
حسینی اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان قول گرفتیم که مقدمات تشکیل دانشکده فراهم شود.
وی در پایان به سنگ اندازی های شهرداری اشاره کرد و افزود: در پروژه های دارالایتام مهر شکوفه ها و مجموعه فخر الذاکرین شهرداری سنگ اندازی می کند، لابی گری های متعددی را در رابطه با پروسه أخذ مجوز از شهرداری انجام داده ایم این سنگ اندازی ها که از طرف شهرداری انجام می شود موجب دلسردی خیرین هم می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار