شهردار جدید سهند:

سهند را از حالت خوابگاهی بودن خارج می‌کنیم

1400/07/12 - 11:49 - کد خبر: 51914
علی علایی

نصر: شهردار جدید سهند گفت: با ایجاد جذابیت سرمایه گذاری، سهند را از حالت خوابگاهی بودن خارج می‌کنیم.

به گزارش نصر، علی علایی که چهارشنبه هفته گذشته مراسم معارفه وی انجام شد، روز شنبه اولین نشست و جلسه غیر اداری خود را با اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه سهند انجام داد تا مشخص شود، شهردار جدید نگاه ویژه‌ای به رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی دارد.
علائی با اشاره به جایگاه خبرنگاران که به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه ایفای نقش می‌کنند، اظهار داشت: این بار به جای شما خبرنگاران من از شما سوال می‌پرسم و از شما که آشنایی کاملی به شهر دارید کمک می‌خواهم تا همراه یکدیگر جهت رشد و توسعه شهر قدم برداریم.
وی در مورد شهر سهند یادآور شد: سهند شهر نوپا و به دور از بافت‌های فرسوده است که مزایا و معایبی دارد. تنها عیب مسئله این است که شهرداری سهند از درآمد مسیرگشایی‌ها، احیای بافت فرسوده و صدور پروانه‌های نوسازی بی‌نصیب است ولی در عوض محاسنی دارد که موجب می‌شود بحث حاشیه‌نشینی و سکونت‌های غیرمجاز در سهند وجود نداشته باشد.
شهردار جدید سهند با بیان این مطلب که به خرد جمعی اعتقاد دارد، تصریح کرد: ما در مجموعه شهرداری باید با بهره‌گیری از نخبگان جامعه و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف انقلابی در شهر ایجاد کنیم تا شهر از حالت خوابگاهی بودن خارج شود و شهروندان از زندگی در این شهر لذت ببرند.
علایی در مورد رفع تبعیض و توسعه عدالت در امکانات فازها و محلات سهند گفت: ما برای گسترش فضای سبز و دیگر امکانات نباید فرقی بین فازها و محلات قائل شویم و تلاش ما گسترش فضای سبز در کل شهر است.
وی افزود: با اینکه سرانه فضای سبز حداقلی که ۱۲ متر مربع می‌باشد در سهند اجرا شده ولی قابل لمس نیست و برای بهینه.سازی این فضاها به تلاش زیادی نیاز داریم.

ما شهر بتنی نمی‌خواهیم
علایی اشاره‌ای به صحبت‌های خود در مراسم معارفه شهردار هم کرد و بیان داشت: همانگونه که در جلسه معارفه خود تاکید کردم ما شهر بتنی نمی‌خواهیم و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در برنامه خواهیم داشت و باید جذابیت شهر را ارتقا دهیم تا راه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هموار شود و مردم از رفاه نسبی برخوردار شوند.
وی از لزوم راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ در آینده نزدیک خبر داد و متذکر: در کمتر از یک ماه این سامانه را راه‌اندازی می‌کنیم تا شهروندان با بیان مشکلات و نواقص شهری، کارکنان خدمات شهری را برای رفع موانع کمک کنند و این سامانه مشکلات شهر را به واحدهای مختلف ارجاع دهد.
شهردار جدید سهند ابراز کرد: در گذشته عده‌ای از مدیران برای خوش خدمتی وظیفه سایر ارگان‌های شهری را انجام می‌دادند ولی من از همین جا اعلام می‌کنم در دوره خدمت من امکان ندارد چنین اتفاقی بیافتد و از بودجه محدود شهر در محلی غیر از وظایف شهرداری استفاده کنم.
علایی اشاره‌ای به سازمان حمل و نقل شهرداری سهند هم کرد و افزود: با توجه به اینکه در شهرهای بالای ۱۰ هزار نفر باید سازمان حمل و نقل مستقر شود، در بازدیدی که امروز از محل مورد نظر برای استقرار این سازمان داشتیم به زودی و در عرض ۲ هفته این مکان تجهیز و سازمان حمل و نقل شهرداری سهند ایجاد خواهد شد.
وی  خاطرنشان کرد: فضای سبز اولویت اول من در شهر است و در نظر داریم به حول قوه الهی طرح ولایت درختکاری را در آینده نزدیک در مسیر آزادراه تبریز – سهند اجرا کنیم.
شهردار جدید سهند اضافه کرد: با ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری، سهند را از حالت خوابگاهی بودن خارج می‌کنیم. 
انتهای پیام/

پژوهشیار