طرح واکسیناسیون فعال در استان اردبیل اجرا می‌شود

1400/07/11 - 12:41 - کد خبر: 51839
واکسیناسیون

نصر: استاندار اردبیل گفت: در راستای صیانت از جان مردم تزریق واکسن در همه اقشار شتاب گرفته و طرح واکسیناسیون فعال با بکارگیری از تمام ظرفیت‌ها در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، سید حامد عاملی روز یکشنبه در چهل و پنجمین جلسه  قرارگاه استانی شهید سلیمانی که در سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید باید از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان برای واکسینه کردن دانش‌آموزان و دانشگاهیان استفاده کرد.
 وی با اشاره به اینکه در طرح واکسیناسیون فعال الزام و ضرورت برای افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند وجود دارد افزود: این طرح با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اکیپ‌های واکسیناسیون بصورت محله محور و خانه به خانه اجرا می‌شود تا قبل از آغاز پیک ششم ایمن سازی عمومی در استان صورت گیرد.
عاملی با بیان اینکه تردید مردم نسبت به واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت با فرهنگ سازی منطقی برطرف می‌شود افزود: در کنار کمیته آموزش ، کمیته فرهنگی نیز با تولید محتوا جهت اقناع سازی افکار عمومی می‌تواند به ترغیب مردم نسبت به دریافت واکسن کمک کند.
وی تصریح کرد: با الگوبرداری از استان‌های موفق با تولید محتوای مناسب و برجسته سازی اقدامات در خور توجه می‌توان نگرانی‌های مردم را کاهش داد .
استاندار اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۶۷درصد از مردم استان واکسن دز اول را دریافت کرده‌اند گفت:باید این میزان تا ۲۰ روز آینده به ۸۵درصد افزایش یابد و با برنامه‌ریزی‌های لازم دز دوم را هم زمان دریافت کنند و مردم نباید هیچگونه نگرانی از بابت عوارض واکسن‌ها داشته باشند و به کادر درمان و اکیپ های تزریق اعتماد کنند.
وی بیان کرد: ارایه آمارها باید توام با تحلیل باشد تا برای آینده نقشه راه جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا ترسیم شود و می‌توان دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال را تا پایان مهرماه واکسینه کرد.
عاملی ادامه داد: آموزش و پرورش استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج با اطلاع رسانی و فراخوان دانش آموزان و خانواده‌ها را ملزم به واکسینه شدن کنند چرا که در شرایط حاکم شیوع ویروس نوع جدید بیشتر دامن جوانان و افراد پایین ۲۰ سال را می گیرد. 
او گفت: خوشبختانه اکثر معلمان و اساتید واکسینه شده اند، در این راستا دانش آموزان و دانشجویان با حرف شنوی از معلمان رغبت بیشتری به واکسیناسیون از خود نشان می‌دهند.
استاندار اردبیل در پایان از کادر درمان، عوامل بسیج و سپاه و دستگاه‌های عضو ستاد کرونا به عنوان پیش قراولان مبارزه با کرونا تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه جلسه فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)، رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان پیشنهادها و اقدامات انجام شده را تشریح کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار