فرماندار:

حدود ۳۰ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال مراغه علیه کرونا واکسینه شده‌اند

1400/07/10 - 13:48 - کد خبر: 51777
واکسن کرونا

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: هم اکنون از مجموع ۲۳ هزار نفر جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان، هفت هزار و ۱۱۳ نفر معادل ۳۰ درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی روز شنبه در جلسه کمیته واکسیناسیون مراغه افزود: در حال حاضر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال این شهرستان حدود ۲۲۱ هزار نفر بوده که باید واکسن کرونا را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون به لایه سخت واکسیناسیون رسیده ایم گفت: آموزش و پرورش در ساماندهی مراکز و تشویق دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدارس برای دریافت واکسن اهتمام بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: با وجود شیوع خانگی کرونا در کشور، روند واکسیناسون گروه های هدف با سرعت مناسبی در این شهرستان در حال اجرا بوده لیکن اصلی ترین شیوه پیگیری از این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی است.
موسوی اضافه کرد: هم اکنون با تلاش دولت واردات واکسن کرونا از کشورهای خارجی سرعت گرفته از این رو پیشرفت واکسیناسیون در مناطق شهری و روستای نیز سرعت یافته است.
وی گفت: در این شهرستان نیز علاوه بر مراکز تجمیعی با همکاری سپاه، ارتش و آموزش و پرورش واکسیناسیون گروهای هدف تسهیل شده است.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه واکسیناسیون کرونا، میزان و میانگین دریافت واکسن در مناطق روستایی این شهرستان نسبت به مناطق شهری اندکی بیشتر بوده لیکن دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، نقش مهمی در تشویق مردم به دریافت واکسن خواهند داشت.
موسوی افزود: با وجود تاکید کارشناسان وزارت بهداشت بر واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۱۲ سال و گروه های هدف، متاسفانه عده ای با این نظرات کارشناسی مخالفت ورزیده و کمپین های مخالفت با واکسن کرونا را راه اندازی می کنند.
وی اضافه کرد: این مخالفت های غیرکارشناسی در حالی است که بیشتر قریب به اتفاق جان باختگان کرونایی آنهایی بوده اند که دزهای واکسن را یا دریافت نکرده و یا دزهای دوم آن را دریافت نکرده اند.
وی افزود: برای این منظور، همکاری و همدلی بین آحاد مردم و مسوولان برای تشویق به دریافت واکسن ضروری بوده تا با مصون سازی به حفظ بهداشت و سلامت جامعه کمک اساسی شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: این دانشکده در زمینه واکسیناسیون گروه های هدف در بین ۶۶ دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۵ را کسب کرده است.
اصغر تنومند افزود: هم اکنون نیز درصد افرادی که دز دوم واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده اند در مقایسه با میانیگن استانی آن حدود پنج درصد بالاتر است.
وی اضافه کرد: در راستای افزایش واکسیناسون گروه های هدف، باید واکسن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدرسه محور شود.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: در راستای واکسیناسون گروه های هدف در این شهرستان ۱۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر دز اول و ۵۹ هزار و ۵۱۷ نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.
احمد مجتهدی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد گروه های هدف بالای ۶۰ سال و ۵۱.۶ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ سال در این شهرستان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: با این وجود، در گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال که از روزهای پیش آغاز شده شاهد واکسیناسیون ۲۹.۸ درصدی که بیشتر دانش آموزان بوده، هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار