سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور؛

قطار فوق العاده زنجان – مشهد راه اندازی شد

1400/07/10 - 10:12 - کد خبر: 51745
قطار

نصر: سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده یک رام قطار مسافربری از زنجان به مشهد و برعکس با یک هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت راه اندازی شد.

به گزارش نصر، منوچهر صفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به درخواست هیات های مذهبی و شهروندان استان زنجان قطار فوق العاده به مناسبت آخر صفر و اعزام عزاداران امام رضا (ع) به مشهد مقدس راه اندازی شد.
وی یادآوری کرد: ظرفیت قطار فوق العاده زنجان – مشهد  یک هزار و ۲۰۰ نفر است که علاوه بر این ۲ سالن دیگر به قطارها اضافه شده و نگران کمبود ظرفیت برای جابجایی عزاداران امام هشتم(ع) نیستیم.
 سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: این قطار یکشنبه/ ۱۱ مهر/ طی مراسمی ویژه از زنجان به مقصد مشهد مقدس حرکت می کند.
صفری اظهارداشت: این قطار علاوه بر قطارهای عادی و برنامه ای زنجان – مشهد و برعکس است.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه راه آهن منطقه شمالغرب قطارهای روزانه از زنجان به مقصد مشهد و برعکس سه رام در هر ۲ روز(یک روز ۲ رام و روز بعد یک رام) است.
سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: در صورت تکمیل شدن ظرفیت این قطارها، قطار فوق‌العاده ۶۰۰ مسافر را از زنجان به مشهد جابجا می کنند.
صفری تاکید کرد: مسافران در صورت مواجه شدن با هر مشکلی می توانند مورد را از طریق سامانه ۵۱۴۹ و یا واحد رسیدگی به شکایات راه آهن منطقه شمالغرب جهت رسیدگی به موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه و بستان آباد را پوشش می دهد و روزانه ۲۲رام قطار در این مسیرها در تردد است.
مناطق راه آهن از تقسیمات استانی تبعیت نمی کند و راه آهن منطقه شمالغرب کشور در سه استان قزوین، زنجان  و آذربایجان شرقی واقع شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار