رئیس اتاق بازرگانی اردبیل؛

راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان متصل شود

1400/07/10 - 10:42 - کد خبر: 51741
ریل

نصر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اتصال راه آهن در حال اجرای اردبیل به جمهوری آذربایجان مورد مطالبه مردم، تحار و بازرگانان است و باید در اولویت برنامه‌های دولت جدید قرار گیرد.

به گزارش نصر، حسین پیرموذن روز شنبه در آیین تکریم اکبر بهنامجو استاندار سابق اردبیل افزود: اقدامات و گام‌های اولیه برای این منظور با هدف ورود به بازارهای روسیه و کشورهای cis فراهم شده و امید است مسئولان اجرایی برای تحقق آن تلاش کنند.
وی راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل را از مطالبات مهم بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: این طرح باید مورد پیگیری نمایندگان استان و استاندار جدید باشد تا بزودی راه‌اندازی و ایجاد آن تحقق یابد.
او اظهار کرد: فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین هم در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و باید با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اعمال مشوق‌های لازم شتاب بیشتری بگیرد.
پیرموذن با اعلام اینکه اعمال مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در استان پایین است، از استاندار جدید اردبیل خواست تا مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌های مختلف استان فراهم شود.
وی با اشاره به تلاش استاندار سابق اردبیل در اجرا و عملیاتی شدن طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در استان گفت: خروج طرح راه آهن اردبیل از رکود، استارت و هماهنگی  ایجاد شهرک صنعتی مشترک  با طرف آذربایجانی، سرعت بخشیدن به ساخت بزرگراه ، فعالتر شدن  منطقه ویژه اقتصادی نمین، تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل، فراهم شدن زمینه ایجاد بارانداز ریلی مغان، ایجاد شهرک گلخانه‌ای  و رفع موانع تولید  از جمله اقداماتی است که بهنامجو در آنها نقش موثری داشته است.
در این جلسه از خدمات چهار ساله اکبر بهنامجو بعنوان استاندار اردبیل تجلیل و قدر دانی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار