فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش:

هیچ اختلاف نظری بین کشورهای اسلامی و ملت های منطقه وجود ندارد/ رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه است

1400/07/09 - 13:16 - کد خبر: 51698
امیر سرتیپ حاجیلو

نصر: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای دوست بدانند که هیچ اختلاف نظری بین کشورهای اسلامی و ملت های منطقه وجود ندارد و آن کسی که دنبال اختلاف افکنی و سوءاستفاده از این اختلافات است رژیم صهیونیستی است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ علی حاجیلو صبح امروز در حاشیه برگزاری رزمایش "فاتحان خیبر" در جمع خبرنگاران، افزود: رزمایش فاتحان خیبر با به کاری گیری یگان های عمده شمالغرب کشور از جمله یگانه ای مستقر در استان های قزوین، مرکزی، تهران، گروه پهپاد نزاجا، هوانیروز تبریز و کرمانشاه و گروه 11 توپخانه مراغه و همچنین تیپ 25 نیروی مخصوص تبریز برگزار می شود و ما ظرف مدت کمتر از 48 ساعت توانستیم نیروها و تجهیزات را از شمالغرب کشور به منطقه رزمایش فاتحان خیبر منتقل کرده و رزمایش را با موفقیت اجرا کنیم.

وی افزود: رزمایش ها معمولا مرحله تکمیلی آموزش ها هستند و چون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرتباً در حال بروزرسانی ساختار و تجهیزات و توسعه دانش نظامی است، لذا در جهت هماهنگی ساختار جدید، آموزش ها و نیروها لازم است در رزمایش های مختلف کارایی این بروزرسانی ها در میدان عمل تمرین شوند.

امیر حاجیلو ادامه داد: ما طبق دستوراتی که از سلسله مراتب فرماندهی دریافت می کنیم و در نقاط مختلفی که تشخیص داده شود رزمایش را اجرا می کنیم. 

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران در دو سده گذشته هیچ گاه مهاجم نبوده است و بلکه همیشه از حقوق و منافع خودش هرجا که تعرضی بوده به صورت قاطع دفاع کرده است. لذا پیام ما از برگزاری این رزمایش، پیام صلح، امنیت، وحدت و برادری بالاخص در بین کشورهای اسلامی است. آنچه ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم، حضور عناصر خارجی و صهیونیست در مرزهای مشترک مان با همسایگان است.

امیر سرتیپ حاجیلو گفت: کشورهای دوست بدانند که هیچ اختلاف نظری بین کشورهای اسلامی و ملت های منطقه وجود ندارد و آن کسی که دنبال اختلاف افکنی و سوءاستفاده از این اختلافات است رژیم صهیونیستی است. ما رژیم صهیونیستی را مثل این گروهک های معاند می دانیم که حیات شان را در ایجاد ناامنی می دانند.

وی افزود: ما تغییر در مرزهای کشورهای منطقه را نمی پذیریم. بالاخره یک مقطعی در بین کشورهای همسایه درگیری رخ داده و حالا تمام شده است و حتی ما در مقطعی که بخشی از خاک جمهوری آذربایجان در اشغال نیروهای ارمنستان بود، هیچ گاه این موضوع را تایید نکردیم و از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان همواره حمایت کردیم. ما با روحیه استکبار ستیزی با اشغالگری برخورد می کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز زمان صلح، امنیت و بازسازی مناطق آزادشده از اشغال و نیز اخراج رژیم صهیونیستی از منطقه است. رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه دنبال اختلاف افکی و سوار شدن بر موج اختلافات است و ما کشورهای اسلامی منطقه انشاالله با آگاهی و همگام باهم یک منطقه سرشار صلح و ثبات را خواهیم داشت.

امیر حاجیلو در پایان گفت: رزمایش فاتحان خیبر 48 ساعت ادامه خواهد داشت و این رزمایش نشان دهنده اقتدار و بازدارندگی پایدار و فعال جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

پژوهشیار