فرمانده گروه ۱۱ توپخانه نزاجا:

توپخانه مشت فرمانده است/ نقش یگان توپخانه در جنگ مانند عوامل پشت صحنه فیلم هاست

1400/07/07 - 23:55 - کد خبر: 51637
سرهنگ حاتم سیفی

نصر: فرمانده گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شیوه جنگ های امروزی از اهمیت آتش های توپخانه کم نشده بلکه به اهمیت آن افزوده هم شده است، یعنی در جنگ های منظم و جنگ های ناهم‌تراز و حتی جنگ های آینده، توپخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

به گزارش نصر، سرهنگ ستاد حاتم سیفی، با اشاره به حضور برجسته این یگان در عملیات های ۸ سال دفاع مقدس گفت: نقش برخی از واحدها در جنگ، مثل عوامل پشت صحنه فیلم‌هاست که شاید دیده نشود، ولی بسیار تأثیرگذار است. نقش و تأثیر واحد توپخانه من جمله گروه 11 توپخانه در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیز به همین ترتیب بود؛ واحدی تخصصی که تقریباً در تمامی عملیات‌های مهم حضور داشت و در تسهیل روند تک و پاتک رزمندگان نقشی اساسی ایفا می‌کرد.

وی در مورد نقش توپخانه با توجه به پیشرفت ادوات جنگی و متد های نوین رزمی گفت: توپخانه مشت فرمانده است. اگر فرمانده مشت قوی نداشته باشد، نمی تواند دشمن را از پای در بیاورد. با توجه به شیوه جنگ های امروزی از اهمیت آتش های توپخانه کم نشده بلکه به اهمیت آن افزوده هم شده است، یعنی در جنگ های منظم و جنگ های ناهم‌تراز و حتی جنگ های آینده، توپخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

فرمانده گروه ۱۱ توپخانه شهید نویدی افزود: گروه 11 توپخانه قبل از شروع جنگ تحمیلی، وظیفه فراهم کردن آتش پشتیبانی برای رزمندگان اسلام را در راستای مبارزه با ضد انقلاب بر عهده داشته که توانسته بود در این ماموریت خطیر بسیار موفق عمل کند. پس از شروع جنگ تحمیلی یگان های گروه 11 توپخانه در منطقه شمال غرب و غرب مستقر و تعدادی از یگان ها به جنوب اعزام شدند. این گروه در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات های بسیار مهمی از جمله عملیات کربلای یک ، کربلای 2، عملیات نصر هفت، نصر9، عملیات طریق القدس و عملیات فتح المبین مشارکت داشته و تا روزهای آخر جنگ در جبهه های حق علیه باطل حضور فعال داشته است.
 
سرهنگ حاتم سیفی همچنین در خصوص شهدا و جانبازان این یگان افزود: گروه 11 توپخانه به نام شهید نویدی نام گذاری شده که این شهید بزرگوار دومین شهید خانواده است. زمانی که ایشان در دانشگاه افسری در حال تحصیل بودند برادر بزرگشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. خود ایشان سال 65 در منطقه تمرچین شربت شهادت نوشیدند. این گروه 224 شهید، 680 جانباز و 21 آزاده تقدیم کرده و از هیچ گونه فداکاری برای انقلاب و مردم عزیز ایران اسلامی دریغ نداشته است. 

وی آمادگی گروه ۱۱ توپخانه را در سه سطح آمادگی رزمی، توان رزمی و آمادگی فرماندهی بسیار بالا عنوان کرده و تاکید کرد: با توجه به نیروی انسانی خوب، توانمند، ولایی و پای کار که در گروه وجود دارد بحمدالله این گروه از تحرک و قدرت آتش بسیار خوبی برخوردار است.

سرهنگ ستاد سیفی در پایان با اشاره به موفقیت های این گروه در ماموریت های محوله در گذشته، موفقیت های کسب شده را نشان دهنده تلاش همه جانبه و اجرای برنامه های اصولی توسط سلسله مراتب فرماندهی دانسته تاکید کرد: باید با تکیه بر نقاط قوت، نقاط ضعف را شناسایی کنیم و مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم در ماموریت های محوله به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

پژوهشیار