دهقان نژاد؛

قبل از حوادث، به فکر تامین کمبودها باشیم

1400/07/07 - 22:34 - کد خبر: 51629
روز آتش نشانی

نصر: عضو شورای شهر تبریز با ابراز نارضایتی از کمبودهای موجود در زمینه تجهیزات آتش نشانی، در رابطه با اینکه بعد از رخداد حوادث به فکر تامین کمبودها میافتیم، گلایه کرد.

به گزارش نصر، روح‌الله دهقان نژاد روز چهارشنبه، هفتم مهرماه در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشان اظهار کرد: به روان پاک و مقدس آتش ‌نشانانی که جان خود را در این راه فدا کرده‌اند، ادای احترام می‌کنم که نمونه‌ای از آن صالح امانی است که به علت کمبود نیرو و تجهیزات،چند ماه است که در آی سیو بیمارستان بستری است.
وی با بیان اینکه که آتش‌نشانان افرادی هستند که وقتی همه از حادثه می‌گریزند، آنها  به سمت حادثه رهسپار می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما همیشه عادت کردیم تا زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد، همه را برای رفع آن جمع می‌کنیم تا به حادثه‌دیدگان کمک کنیم، اما یاد نگرفته‌ایم که قبل از حادثه به فکر کمبودها باشیم.
وی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که از ایستگاه‌های آتش‌نشانی داشتم، دو کابین، ۴۵۰ دست لباس و تجهیزات و امکانات بسیاری برای این عزیزان لازم است.
دهقان نژاد افزود: از مسئولین محترم، فرمانداری، مدیران بحران، پدافند عامل و شهرداری درخواست می‌کنم که به این مشکلات رسیدگی کنند تا قبل از حادثه مشکل حل شود.
وی با بیان اینکه تامین تجهیزات آتش نشانی به منزله‌ی ارتقاء ایمنی شهر تبریز است، گفت: آتش‌نشانان عزیزانی هستند که خودشان این شغل را انتخاب کرده و با عشق وارد آن شده‌اند لذا حتما مشکلات آنها را به گوش مسئولین می‌رسانیم چرا که  تامین تجهیزات بسیار آسان است و خاطر این عزیزان را نیز آسوده می‌کند.
وی با تاکید به اینکه اگر به حد کافی نیرو و تجهیزات بود، آقای امانی دچار مرگ مغزی نمی‌شد، یادآور شد: باید مقداری از بودجه شهرداری را به این عرصه اختصاص داد لذا خزانه‌ای متمرکز در شورای شهر در حال احداث است که به محض اتمام، بودجه‌ی آتش‌نشانی نیز در آن وارد خواهد شد.
این عضو شورای شهر تبریز در پایان تاکید کرد: اگر به فکر ایمنی شهر تبریز هستیم و همچنین هر مسئولی که می‌خواهد به فکر آن باشد، باید برای این عرصه اهمیت دهد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از پهپاد آتش نشانی «کواد کوپتر» رونمایی شده و ضمن اعطای درجه به تعدادی از آتش نشانان، مانور امداد رسانی نیز برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار