خبر/

ثبت‌نام اینترنت رایگان دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید آغاز شد

1400/07/07 - 15:47 - کد خبر: 51619
شبکه شاد، آموزش مجازی

نصر: ثبت نام اینترنت رایگان معلمان، دانش‌آموزان، اساتید، دانشجویان و طلاب در سایت https://ictgifts.ir/ آغاز شد.

به گزارش نصر، از مدتی قبل خبر تخصیص بسته اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات برای معلمان، دانش‌آموزان، اساتید، دانشجویان و طلاب منتشر شد. اوایل هفته، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا جزئیات این بسته‌ها را تشریح کرد.
صبح امروز این سایت برای دریافت اینترنت رایگان معلمان، دانش‌آموزان، اساتید، دانشجویان و طلاب باز شد. امکان فعال‌سازی این بسته به روی تلفن همراه و ثابت گروه هدف وجود دارد و هر فرد متقاضی تنها یک مرتبه می‌تواند ثبت‌نام کند.
بنابر اعلام سامانه ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان، امروز (چهارشنبه)  افرادی که رقم آخر کدملی آن‌ها ۰، ۱ و ۲ است امکان ثبت‌نام دارند. هشتم مهرماه سامانه برای ثبت‌نام افراد با رقم آخر کدملی ۳، ۴ و ۵ باز است. جمعه (نهم مهرماه) افرادی که کدملی آن‌ها با عدد ۶، ۷، ۸ و ۹ تمام می‌شود، امکان ثبت‌نام دارند. همچنین روز شنبه (۱۰ مهرماه)، کسانی که از این زمانبندی جا مانده‌اند می‌توانند نام خود را در سامانه به ثبت برسانند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، طلاب و دانشجویان به‌زودی آغاز خواهد شد، گفت: برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است.
با آغاز مهرماه وزارت ارتباطات در راستای مسئولیت اجتماعی خود در آموزش الکترونیکی، مانند سال‌ گذشته، اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد را رایگان اعلام کرد. ضمن این که برای معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و طلاب بسته اینترنت رایگان در نظر گرفت.
با اعلام وزیر ارتباطات و اپراتورها، اکنون ترافیک راه‌یابی شده به سمت سامانه شاد در سراسر کشور و توسط تمام اپراتورها اعم از ثابت و همراه رایگان است. هر کدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در سراسر کشور به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد، چیزی کسر نخواهد شد. این مسئله به‌تمامی اپراتورهای کشور ابلاغ شده است.
با توجه به مسئولیت اجتماعی که وزارت ارتباطات در راستای حمایت از آموزش الکترونیکی دارد، بسته‌های اینترنت هدیه‌ای برای اساتید حوزه و دانشگاه، معلمین و طلاب در نظر گرفته است. برای اساتید دانشگاه بسته ۶۰ گیگابایتی، برای معلمان ۴۰ گیگابایت و برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است.
کسانی که در دایره مشمولین این بسته قرار می‌گیرند، باید برای فعال‌سازی آن به سایت https://ictgifts.ir/ مراجعه کنند.
نکته مهم این است که ترافیک بسته هدیه از زمان فعال سازی به مدت ۶ ماه اعتبار دارد و حتی اگر با تأخیر زمانی نیز فعال شود، از همان روز به مدت ۶ ماه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، حدود ۲ سال قبل و با آغاز پاندومی کرونا، دولت تصمیم گرفت برای حفاظت از سلامت دانش آموزان و معلمان، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن ببرد. توسعه یک پلتفرم برای تبدیل شدن به شبکه دانش آموزی از جمله اولین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.
از همان زمان وزارت ارتباطات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان بسته‌های اینترنت برای دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب طی چند مرحله بسته‌های اینترنت در نظر گرفت و در فواصل مختلف به آن‌ها ارائه شد.
روزها و هفته‌های ابتدایی کرونا، ترافیک در شبکه ارتباطی کشور به قدری بالا رفت که همه بخش‌های وزارت ارتباطات برای تامین ظرفیت مناسب و برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، شبانه‌روزی شروع به کار کردند. تخصیص بسته‌های اینترنت رایگان امکانی بود که وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت برای روشن نگه داشتن چراغ آموزش در کشور در چند مرحله به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه و حوزه اختصاص داد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار