در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی بناب عنوان شد:

توجه به محرومان و برخورد قاطع با ناقضان حقوق مردم اولویت دادستانی

1400/07/06 - 22:49 - کد خبر: 51581
دادگاه، حکم

نصر: معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: توجه به محرومان و برخورد قاطع با ناقضان حقوق مردم اولویت دادگستری و دادستانی است.

به گزارش نصر، عزیز امن اللهی عصر امروز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب که با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان و قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بناب برگزار شد، با بیان اینکه دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان و همکاران ایشان با مردم به احترام برخورد کنند و حامی محرومین و مستضعفین بوده و از صدور حکم به جرایم غیرعمد اجتناب کنند؛ افزود: در کنار آن انتظار می‌رود با افرادی که امنیت عمومی مردم را سلب می‌کنند و اخلالگر نظام اقتصادی هستند و همچنین آن دسته از مدیران و کارکنانی که با ترک فعل خود سبب لطمه به منافع عمومی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.
این مقام قضائی دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان بناب جزو شهرهای امن استان است؛ اذعان کرد: علیرغم کمبود شدید نیرو در حوزه قضائی و کارمندی با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم می‌دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.
این گزارش حاکی است، امن اللهی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات علیرضا دهقان دادستان عمومی و انقلاب سابق بناب، محمد جلیلی را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان بناب معرفی کرد.

تلاش دستگاه قضائی شهرستان بناب ستودنی است
فرماندار بناب نیز در این جلسه گفت: حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان و مردم داری از خصوصیات بارز مسئولین قضائی و کارکنان دادگستری بناب است.
بر اساس این گزارش، شهریار فتحی دادستان را تأثیرگذارترین فرد در حوزه برقراری امنیت دانست و افزود: برقراری نظم و آرامش در شهرستان بناب را مدیون همکاری دستگاه قضائی علی الخصوص زحمات دادستان عمومی و انقلاب هستیم.
وی تصریح کرد: انصافاً در جریان برگزاری انتخابات در زمینه مقابله با خرید و فروش رأی و سایر موضوعات امنیتی آقای دهقان همکاری شایسته ای با اعضای شورای تأمین شهرستان داشتند و ضمن ایستادگی در مقابل برخی فشارهای بیرونی، بهترین و منطقی‌ترین تصمیمات را اتخاذ می‌کردند که به نوبه خودم از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می‌نمایم.
فتحی رئیس شورای تأمین شهرستان بناب در ادامه با اشاره به مهاجرپذیر بودن این شهرستان و زندگی آنها در این شهرستان باعث شده که موضوعاتی نیز به وجود آید که با تدابیر دادستان محترم و همکاران تمام مشکلات حل شده است.

افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری بناب
رئیس دادگستری بناب نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به محرومین گفت: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به پرونده‌های قضائی جزو اولویت همکاران در دستگاه قضائی شهرستان است.
بر اساس این گزارش، سعید قاسمی وند از افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری بناب در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: علیرغم کمبود نیرو تلاش می‌کنیم رسیدگی به پرونده‌ها در اسرع وقت انجام گیرد.
وی سپس ضمن تأکید بر حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان به دستگاه قضائی شهرستان خاطرنشان کرد: سعی شده با رفتار مناسب شأن و منزلت دستگاه قضائی حفظ شود.
رئیس دادگستری بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های علیرضا دهقان دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان بناب برای محمد جلیلی دادستان جدید این شهرستان آرزوی موفقیت کرد.
قاسمی وند همچنین بر پیشگیری از وقوع جرم و حمایت از رونق تولید تأکید کرد.
گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار