رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز؛

توسعه گردشگری، زودبازده‌ترین راه توسعه شهری است

1400/07/06 - 15:28 - کد خبر: 51567
گردشگری

نصر: رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: توسعه گردشگری، اصلی‌ترین و زودبازده‌ترین راه توسعه شهری است و در این راستا شهرداری تبریز و دستگاه‌های ذی‌ربط باید از تمامی امکانات خود جهت جذب گردشگر استفاده کنند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر صبح امروز در ویژه‌برنامه زنده بوم‌گرد اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی در قسمت معرفی اماکن گردشگری تبریز با کاستی‌ها و ایرادات اساسی مواجه هستند و در این خصوص عملکرد قابل قبولی ندارند.
وی ادامه داد: در اولین لحظات ورود به شهر تبریز حین ورود به سالن فرودگاه، چهار دستگاه تلویزیون نصب شده که این دستگاه‌ها به‌جای پخش کلیپ از زیبایی‌های استان و تبریز، برنامه‌های شبکه‌های صدا و سیما را پخش می‌کنند. در حالی که می‌توانند به معرفی اماکن تاریخی و تفریحی بپردازند.
زعفرانچیلر افزود: از نظر جامعه‌شناسی، پایه‌های هر جامعه‌ از چندین نهاد تشکیل شده است. از جمله نهاد خانواده، نهاد دین، نهاد اقتصاد و ... که اساس یک کشور را شکل می‌دهند. امروزه در کشورهای پیشرفته این موارد بیشتر شده است و نهادهایی مثل نهاد تفریح و گردشگری به آن اضافه شده که این امر گواه بر اهمیت بحث گردشگری است.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: بحث گردشگرپذیری همچنان در کشور ما جایگاه واقعی خود را درک نکرده است. اگر بر این باور باشیم که با گردشگری می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم، باید به بحث نهادینه کردن مباحث گردشگری ورود کنیم و با تدوین قوانین و مقررات به این هدف برسیم.
وی با اشاره به دستاوردهای کشور ترکیه از طریق جذب توریست گفت: ترکیه طی سال ۲۰۱۹ توانست با جذب ۴۵ میلیون نفر گردشگر بسیاری از مشکلات مالی خود را حل کند چراکه هر توریست با ورود خود به کشور مقصد، ارز آوری بالایی دارد و بیش از ۵۰ شغل از آن منتفع می‌شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار