رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ویژه‌برنامه رادیویی بوم‌گرد؛

تبریز قطب صنعت و اقتصاد شمال‌ غرب است

1400/07/06 - 15:25 - کد خبر: 51566
تصاویر هوایی از تبریز، مهرداد نیکمرد

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز جاذبه‌های توریستی زیادی همچون ارک، مسجد کبود، و غیره دارد که لازم است تا این ابنیه به صورت دقیق معرفی و بیان شود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام رسول برگی صبح امروز در ویژه‌برنامه زنده بوم‌گرد با بیان اینکه تبریز در عرصه دفاع مقدس شهر خاصی است، اظهار کرد: تبریز شهر علامه‌ها و شهر عاشورائیان، شهر مدافعان حرم و مدافعان سلامت است و این موضوع می‌طلبد که توجه خاصی به شهر تبریز وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه هم به جشنواره و هم به موزه‌های شهری و المان‌های شهری تبریز باید توجه شود، افزود: شورای شهر تبریز برنامه‌ خاصی در خصوص دفاع مقدس دارد و باید در بودجه سال آینده در مورد مسئله المان‌ها تصمیم جدی بگیریم؛ گرچه تصمیمات قبلی نیز جدی بوده اما ما می‌خواهیم متفاوت باشد.
حجت‌الاسلام برگی اظهار کرد: در دوره فعلی شورای اسلامی شهر تبریز، دو روحانی و یک مادر شهید مدافع حرم و چند سردار و رزمنده داریم و این باعث شده تا نگاهمان به موضوع دفاع مقدس متفاوت باشد.
وی با بیان اینکه تبریز جایگاه ویژه‌ای در حوزه جهانگردی دارد، گفت: تبریز در مسیر جاده ابریشم واقع شده و مارکوپولو از این شهر عبور و تعریف کرده است. تبریز قطب صنعت و اقتصاد شمال‌غرب است و بازار بزرگ تاریخی دارد. بزرگ‌ترین شگفتی در بازار بزرگ تبریز این است که هیچ بن‌بستی وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: در مورد میراث فرهنگی، ما ابتدا باید با دیگر دستگاه‌ها تعامل کنیم و در کنار آن، باید در جذب توریسم بهداشت و سلامت مشارکت داشته و همراه‌سراهایی در این حوزه داشته باشیم.  در مورد هتل‌سازی یک تعاملی با سازمان میراث فرهنگی خواهیم داشت تا برای دوران پساکرونا آماده باشیم.
وی ادامه داد: تبریز جاذبه‌های توریستی زیادی همچون ارک، مسجد کبود، و...  دارد که لازم است تا این ابنیه به صورت دقیق معرفی و بیان شود. در این خصوص از کارشناسان امر خواسته‌ایم که بسته‌های مطالعاتی گردشگری در اختیار شورا قرار دهند.
حجت‌الاسلام برگی گفت: باید از هیئت دولت بخواهیم در برخی مسائل و پروژه‌ها دست ما را بگیرد. مثلا متروی شهری که پروژه‌ای ملی است، باید دولت یاریگر ما باشد.
وی افزود: تلاش داریم سال آینده، اتفاقات جدیدی در حوزه گردشگری رخ دهد. مطالعاتی در این چند ماه خواهیم داشت تا بعد از تدوین آن به صورت مصوبه، سال آینده اقدامی مؤثر در این حوزه داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در مورد پیاده‌راه‌های بافت مرکزی نیز گفت: خیابان شریعتی و خیابان جمهوری را تبدیل به پیاده‌راه می‌کنیم که مصوب شده و اقدام خواهد شد. احداث پیاده‌راه‌ها و سنگفرش‌های سطح شهر با همکاری و مشارکت شهروندان اتفاق افتاده است. مثلا سنگفرش بازار تاریخی تبریز با مشارکت اصناف بازار و دیگر نهادهای غیردولتی شکل گرفته است.
همزمان با هفته گردشگری و بوم‌گردی، برای نخستین بار در ایران، ویژه‌برنامه تخصصی بوم‌گرد با مشارکت اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار و از طریق رادیو فرهنگ و تلویزیون‌های اینترنتی سپهر و ایران‌صدا به‌صورت زنده پخش شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار