رییس سازمان راهداری؛

۱۸۰ هزار زائر اربعین از مرز زمینی وارد کشور می‌شوند

1400/07/06 - 14:01 - کد خبر: 51559
داریوش امانی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نزدیک به ۱۸۰ هزار زائر اربعین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از طریق مرزهای زمینی مهران و شلمچه وارد کشور خواهند شد.

به گزارش نصر، داریوش امانی روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری در مرز مهران اظهار داشت: موج بازگشت زائران به کشور از بعد ظهر امروز بیشتر خواهد شد و بنا بر تصمیم ستاد اربعین زوار از طریق مرزهای مهران و شلمچه به کشور باز خواهند گشت.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه تصمیمی مبنی بر بازگشایی سایر مرزها برای بازگشت زائران توسط ستاد مرکزی اربعین اتخاذ نشده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد محدودی از زائران به کشور بازگشته‌اند اما بنا بر پیش‌بینی‌ها از ساعت ۱۷ امروز حجم ورود زائران به کشور بیشتر خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها دو سوم زائران به صورت زمینی و از طریق مرزهای بین‌المللی مهران و شلمچه وارد کشور خواهند شد.
امانی با بیان اینکه بیشترین میزان بازگشت زائران از مرز مهران خواهد بود، تاکید کرد: در مرز مهران همکاران سازمان راهداری به عنوان نماینده معین از هرکدام از استان‌های کشور حضور دارند و هنگام بازگشت زائران به مرز آنها را جهت سهولت در جابجایی توسط اتوبوس‌ها راهنمایی خواهند کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس آمار غیر رسمی بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در آئین بزرگ اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۸۰ هزار نفر از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با توجه به پایان کنگره بزرگ اربعین حسینی، بیشترین ورودی زائران را طی ۲۴ ساعت گذشته خواهیم داشت و این سازمان تا پایان کامل برگشت زائران به کشور سرویس‌دهی مناسب ارائه خواهد کرد.
امانی در خصوص قیمت بلیط اتوبوس ها نیز گفت: قیمت و مسیرهای مشخص شده و در ۲ پایانه مرزی مهران و شلمچه بنرهای مناسب در این خصوص تعبیه شده است تا در حق زائران هیچ گونه اجحافی صورت نگیرد.
مرز بین‌المللی مهران به عنوان مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است.
بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.
مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.
انتهای پیام/

پژوهشیار