مدیر ستاد دیه استان خبر داد:

آزادی ۴۰ زندانی غیر عمد به مناسبت اربعین حسینی در آذربایجان شرقی

1400/07/06 - 12:22 - کد خبر: 51550
رسول تقی پور

نصر: مدیر ستاد دیه استان از آزادی ۴۰ زندانی غیرعمد به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای آزادی این تعداد یک میلیارد تومان به صورت بلاعوض و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات اعطا شده است.

به گزارش نصر، رسول تقی پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۴۷ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند که هشت نفر از این تعداد زن بودند و مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت کمک ویژه (بلاعوض) و مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات بدون کارمزد اعطا شده است.
وی گفت :در حال حاضر تعداد ۴۱۴ نفر از زندانیان غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که مبلغ کل بدهی این تعداد ۲۲۰ میلیارد تومان است، اما در صورت تأمین ۲۰ میلیارد تومان مقدمات آزادی این زندانیان فراهم می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی، وی افزود: از ابتدای محرم تا اربعین حسینی بیش از ۱۰ هیأت حسینی و همچنین بیش از ۲۰ نفر از عزاداران حسینی از بابت خیرات محرم و اربعین جهت آزادی زندانیان غیرعمد کمک کردند که اخیراً هیأت «روضة العباس تبریز» با تصمیم هیأت امنا و برگزار نکردن مراسم اربعین حسینی موجبات هفت زندانی غیرعمد را فراهم کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار