دهقانی اعلام کرد:

۵ گزینه نمایندگان برای استانداری آذربایجان شرقی/ برخی رسانه های خاص شیطنت می کنند

1400/07/05 - 15:40 - کد خبر: 51534
الهوردی دهقانی

نصر: نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از رسانه ها در رابطه با انتخاب استاندار آذربایجان شرقی متاسفانه بد اخلاقی می کنند که کار درستی نیست.

به گزارش نصر، الهوردی دهقانی در خصوص انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به درخواست وزیر کشور از مجمع نمایندگان مبنی بر معرفی گزینه های استانداری از طرف مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی ، ۲ تا ۳ جلسه گذاشته شد و گزینه های متنوعی از طرف احزاب و مراجع مختلف و همچنین نمایندگان محترم استان معرفی شدند که هر کدام از آنها می توانستند به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی انتخاب شوند. 

وی ادامه داد: نمایندگان در مجمع همه گزینه ها را بررسی کردند که از بین حدود ۳۰ نفر با احترام به همه عزیزان به ۵ نفر رسیدند. البته‌ دوستان معرفی شده  نیروهای انسانی ارزشی، مومن، متعهد و تلاشگر استان و کشور بودند. 

نماینده مردم ورزقان گفت: با توجه به امتیازهای داده شده از طریق ساز و کاری که خود نمایندگان استان مصوب کرده بودند پنج نفر به ترتیب آقایان اعلایی، سردار خرم، آقای مسعودی فر، سردار پورجمشیدیان و آقای رضا رحمانی پنج نفری بودند که از طرف مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی به ترتیب دارای بیشترین امتیاز شدند و بر اساس مصوبه مجمع این آقایان رسماً به وزیر کشور معرفی شدند. 

وی افزود: حالا وزیر کشور و دولت از میان این پنج نفر مختارند که انتخاب کنند یا اصلا انتخاب نکنند و کس دیگری را انتخاب کنند. این آقایان مد نظر همه نمایندگان مجمع استان آذربایجان شرقی هستند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضمناً رسما به وزیر محترم کشور اعلام شد که اگر گزینه های دیگری غیر از ۲۲ گزینه مطرح شده در مجمع مورد نظر گزینه استانداری آذربایجان شرقی باشد، مجمع نمایندگان در هر شرایطی آماده است نظر مشورتی خود را اعلام نماید.

دهقانی گفت: این که با بداخلاقی برخی رسانه ها از طرف برخی گروههایی که احساس می کنند منافع شخصی شان با انتخاب استاندار جدید به غیر از خواسته آنها به خطر می‌افتد و به دنبال آن مجمع و تک تک نمایندگان و هم مجمع نمایندگان و هم دولت را زیر سوال می‌برند و همچنین این آقایان معرفی شده از طرف مجمع نمایندگان را تخریب کرده و به صورت شیطنت آمیز آنها را به کسی و یا به جریاناتی نسبت دهند و افکار عمومی را مخدوش کنند، کار درستی نیست و جفا به اشخاص، منافع ملی و استان می باشد که این روش راه مناسبی نیست و بایستی اخلاق را در رسانه ها رعایت کنند.


وی ادامه داد: استاندار از میان مردم و اشخاص حائز شرایط کشور انتخاب می‌شود و از کشورهای دیگر وارد نمی شود و قطعا با کسانی در جامعه و دولت ارتباطاتی داشته و خواهد داشت این ارتباطات نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد، بلکه ملاک تقوا، توانمندی، همسویی با دولت، انقلابی بودن و سایر شاخص هاست که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید  پیش داوری کرد. خروجی مجمع #نمایندگان مورد تایید همه نمایندگان استان می باشد.

نماینده مردم ورزقان گفت: اینکه یک نفر نماینده تر باشد و یا استاندار منتخب ایشان باشد و یا رئیس مجمع کسی را تحمیل کرده باشد، به کلی تکذیب می شود و همه عزیزان نماینده این موضوع را می دانند. رئیس مجمع و هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان امین نمایندگان محترم استان و مردم هستند و از مصوبه مجمع دفاع کرده و آن را دنبال کنند و دنبال اهداف شخصی خود نبوده و نخواهند بود. 

دهقانی اظهار کرد: آلوده کردن فضای سیاسی استان با این قبیل مسائل غیرواقعی جفا به نمایندگان و مردم و استان است. انتظار داریم دلسوزان استان و کشور با همدلی و نقد درست نمایندگان و مجمع را یاری کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار