سید عباس موسوی:

ایران در کنار مردم و دولت آذربایجان است

1400/07/05 - 14:00 - کد خبر: 51529
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی

نصر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: همه کشورهایی که موقعیت آن‌ها بر اساس حقیقت و عدالت است از جمله ایران، از پیروزی جمهوری آذربایجان خوشحال می‌شوند.

به گزارش نصر، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی‌ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای اختصاصی با ترند نیوز گفت: همه کشورهایی که موقعیت آن‌ها بر اساس حقیقت و عدالت است  از جمله ایران، از پیروزی جمهوری آذربایجان خوشحال می‌شوند. ایران در دو جنگ اول و دوم قره‌باغ در کنار دولت و مردم جمهوری آذربایجان قرار گرفت. این وضعیت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: رهبر معظم ایران آیت‌الله سید علی خامنه‌ای موضعی مبتنی بر حقیقت و عدالت نشان داده است. همه مقام‌های ایرانی این موضع را اجرا کرده‌اند. بر این اساس بسیار خوشحالیم که به اولین سالگرد پیروزی بزرگ جمهوری آذربایجان نزدیک می‌شویم.

سفیر ایران بار دیگر این پیروزی را به  جمهوری آذربایجان تبریک گفت و گفت که ایران در شادی مردم این کشور سهیم است، زیرا جمهوری آذربایجان پس از ۳۰ سال رنج، حق قانونی خود را برای تمامیت ارضی به دست آورده است.

موسوی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران بر اساس چند اصل است که مخالف هرگونه اشغال و تجزیه‌طلبی است.

سفیر گفت که رهبر عالی‌قدر ایران سال گذشته به وضوح اعلام کرد که تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان باید حفظ و تمام سرزمین‌های اشغالی توسط ارمنستان باید به جمهوری آذربایجان بازگردانده شود.

چندی قبل الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که برای  افتتاح پادگانی در شهرستان آزاد شده جبرائیل در مرز با ایران حضور داشت، بر مودت و دوستی بین باکو و تهران تأکید کرد.

وی در این باره گفت: مرز جمهوری آذربایجان و ایران مرز دوستی است. حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما از جهات دیگر با جمهوری اسلامی‌ایران مرز داریم و این مرز به معنای واقعی کلمه مرز دوستی و همکاری است. شهروندان هر دو کشور با عبور از مرز از این امر بهره‌مند می‌شوند. در عین حال، حجم روزافزون محموله‌ها بیانگر توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.

انتهای پیام/

پژوهشیار