مدیر پایانه مرزی بازرگان؛

تردد کامیون از مرز بازرگان ۲.۵ برابر شد

1400/07/04 - 15:52 - کد خبر: 51505
مرز بازرگان

نصر: مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳۱ هزار و ۱۷۸ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده که نشان دهنده تداوم فعالیت تجاری در این خطه از کشور بوده و ۲.۵ برابر مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش نصر، جابر اکبرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۷۰۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: در این مدت ۵۲ هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۷۸ هزار و ۷۱۴ دستگاه نیز وارد شده است.
وی ادامه داد: تعداد کل تردد کامیون در مدت مشابه سال گذشته ۵۴ هزار و ۵۴۷دستگاه است.
وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.
مدیر پایانه مرزی بازرگان عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را نیز انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در این مدت ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ مسافر از این مرز تردد داشته که از این تعداد ۷۹ هزار و ۷۹۰ نفر مسافر ایرانی و ۷۲ هزار و ۷۲۸ نفر مسافر خارجی بودند.
اکبر پور گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۶۹ هزار و ۸۶۲ نفر از این مرز تردد داشتند.
با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل این بیماری و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایانه های مرزی ۲ کشور ایران و ترکیه برای تردد مسافران بسته شده و تردد هم اکنون صرفا جهت ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت هر ۲ کشور امکان پذیر است.
آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان در ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.
کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار