مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

جاده‌های آذربایجان‌شرقی با ۳۰۰ میلیارد تومان ایمن‌سازی می‌شود

1400/07/04 - 14:11 - کد خبر: 51497
ایمن سازی

نصر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: جاده‌های استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده روز یکشنبه در بازدید از ساماندهی محور قویون قشلاقی هشترود افزود: این مبلغ برای  انجام عملیات روکش آسفالت، لکه گیری و درزگیری، تسطیح حریم و رگلاژ شانه راه، تعمیر، تعویض و نصب تابلوهای ایمنی و ترافیکی، تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ های بتنی، لایروبی و تنقیه پل ها، قطع راه های دسترسی غیرمجاز، ایمن سازی و رنگ آمیزی پایه تابلوهای سازه ای، آشکارسازی نقاط پرتصادف، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم راه، اصلاح نرده و قرنیز پل ها است.
وی با بیان اینکه از اول امسال ۵۵ کیلومتر از جاده های روستایی استان آسفالت ریزی شده است گفت: پیش بینی می شود در سال آینده ۱۲۰ کیلومتر از این جاده ها آسفالت ریزی شوند.
علیزاده از ابلاغ  ۱۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ برای محرومیت زدایی مناطق در استان خبر داد و گفت: از نمایندگان استان در مجلس درخواست دارم پیگیر تخصیص سریع بودجه استان های سردسیر مثل آذربایجان شرقی از وزارت راه باشند.
وی از  طرح راهداری محوری باهدف ارتقای ایمنی و کیفیت جاده های استان نیز خبر داد و افزود: در این راستا و از ابتدای امسال ۱۲۰ هزار تن آسفالت برای آسفالت آزاد راه پیامبر اعظم(ص) اختصاص یافته است.
 نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جاده های هشترود از نظر آسفالت وضعیت خوبی ندارند،  افزود : متاسفانه اکثر راه‌های روستایی تبدیل به خاکی شده اند و رفت و آمد در آنها مشکل است.
سیدحمزه امینی گفت: متاسفانه نظارت بر جاده های این شهرستان صورت نمی‌گیرد و از نظر کیفیت جاده ای، از رتبه و میانگین استانی در سطح خیلی پایینی هستیم.  
وی گفت: جاده دامناب به عزیز کندی و هشترود به آزاد راه پیامبر اعظم که به جاده مرگ مشهور است باید هرچه زودتر تعریض شود تا شاهد کاهش تصادفات در این جاده باشیم.  
امینی افزود: با بارش چند قطره باران متاسفانه برخی راه‌های روستایی غیر قابل تردد می شوند که باید هرچه زودتر این راه‌ها ساماندهی شوند.
 فرماندار شهرستان هشترود نیز با بیان اینکه از ۸۵۰ کیلومتر راه این شهرستان متاسفانه ۵۰ درصد آن تخریب شده و مابقی هم در حال تخریب و تبدیل شدن به جاده خاکی هستند، افزود : وضعیت بد جاده های روستایی در زمستان و موقع بارش برف، شهرستان را با مشکل جدی روبرو می کند تا حدی که چند ماه وقت شهرستان و اداره کل راه را برای بازگشایی می‌گیرد.
امین امینیان خواستار آسفالت جاده هشترود به قره چمن و ساماندهی جاده آتش بیگ که محل تلاقی چندین روستاست و در محور ترانزیتی هشترود مراغه قرار دارد را شد.
آذربایجان شرقی با داشتن ۱۴ هزار و ۱۱ کیلومتر راه ۶.۴ درصد از طول راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان دارای ۲۳۶ کیلومتر آزادراه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۹۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد که نسبت به کشور به ترتیب ۹.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۴.۳ درصد و ۷.۹ درصد را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار