نصر: مدیر اجرایی نماد الکترونیکی (اینماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از اجرای طرح رتبهبندی کسبوکارهای الکترونیکی خبر داد.
به گزارش نصر به نقل از دنیای اقتصاد، فردوس حاتمی گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام ماموریتهای خود در حوزه ساماندهی و رتبهبندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف فرهنگسازی و کمک به ارتقای کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه بهویژه مصرفکنندگان و خریداران، اقدام به رتبهبندی این کسبوکارها کرده است.
به گفته وی، رتبهبندی کسبوکارها در فاز اول بر اساس شاخصهای سوابق عملکرد و توانایی مالی انجام شده است و صاحبان کسبوکارها از امتیازات کسب شده خود آگاه هستند.
حاتمی افزود: همچنین در حالحاضر پروفایل نماد اعتماد الکترونیکی بهروزرسانی شده و این امتیازات به زودی برای اطلاع مصرفکننده از طریق این پروفایل منتشر خواهد شد.
وی درباره رتبهبندی کسبوکارهای الکترونیکی افزود: چگونگی پاسخگویی به شکایات از اهمیت زیادی برخوردار است، این اطلاعات به خریدار این امکان را میدهد تا از میزان مسوولیتپذیری صاحب امتیاز کسبوکار در پاسخگویی به شکایات آگاه شوند.
مدیر اجرایی نمادالکترونیکی (اینماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تعداد شکایات بهتنهایی در امتیاز رتبهبندی تاثیر ندارد، بلکه شیوه پاسخگویی به شکایات تعیینکننده امتیاز است.
حاتمی در ادامه توضیح داد: در صورتی که صاحب امتیاز کسبوکار نسبت به شکایتهایی که از سوی خریداران مطرح میشود پاسخگو نباشند یا در پاسخگویی تاخیر داشته باشند، امتیاز منفی برای آنها محسوب میشود و امتیازات دریافتی از طریق پروفایل به اطلاع خریداران و مصرفکنندگان خواهد رسید.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامههایی که در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای بهبود و ساماندهی کسب و کارهای الکترونیکی قرار دارد، طرح سند باکس است.
مدیر اجرایی نماد الکترونیکی (ای نماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: بسیاری از کسبوکارهای نوپا، پیش از ورود به مرحله رشد در چرخه حیات خود از بین میروند و این کسبوکارها میتوانند با شرایط سادهتر نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت کنند.
حاتمی افزود: این طرح به مراجعهکننده این امکان را میدهد تا بهطور آزمایشی و با محدودیت تراکنش کسب و کار خود را شروع کنند.
انتهای پیام/