باغبان؛ عضو شورای شهر تبریز:

شهرداری تبریز کمترین میزان درآمدی را دارد

1400/07/04 - 11:33 - کد خبر: 51480
علیرضا نوای باغبان

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: اجاره و درآمدهای پایدار در سطح دنیا بیشترین حجم درآمد شهرداری‌ها را تامین می‌کند و ناگفته نماند که شهرداری تبریز کمترین میزان درآمدی را دارد.

به گزارش نصر، "علیرضا نوای باغبان" در خصوص گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: درآمد شهرداری برای سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است که پروانه با یک هزار و 700 میلیارد تومان، فروش اوراق با ۹۰۰ میلیارد تومان، فروش املاک و سرقفلی ۷۰۰ میلیارد تومان، ماده صد ۶۲۰ میلیارد تومان، ارزش افزوده ۴۰۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان انتقال یافته از سال گذشته، تفکیک قطعات ۲۰۰ میلیارد تومان، و کمک دولتی با ۱۷۰ میلیارد تومان بیشترین فراوانی را دارند.
وی ادامه داد: 6 سازمان شهرداری از لحاظ درآمدی، بیشترین وابستگی به شهرداری را دارند.
وی افزود: اجاره و درآمدهای پایدار در سطح دنیا بیشترین حجم درآمد شهرداری‌ها را تامین می‌کند و ناگفته نماند که شهرداری تبریز کمترین میزان درآمدی را دارد.
باغبان تاکید کرد: سازمان عون به علی که بهترین فرصت سرمایه‌گذاری را دارد ولی وابسته به شهرداری می باشد، سازمانی به این بزرگی چرا باید به شهرداری وابسته شود؟ اجازه دهید امکاناتی در آنجا ایجاد و درآمد زایی شود.
وی در ادامه گفت: مهمترین مشکل شهرداری این است که در تحقق بودجه همیشه برعکس است و به جای بودجه عمرانی، بیشترین تحقق مربوط به هزینه‌های جاری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار