معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

یک هزار و 680 کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند

1400/07/03 - 12:05 - کد خبر: 51414
کادر درمان، ویروس کرونا

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:در زمان حاضر یک هزار و ۶۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی بستری هستند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی آغاز شده است، اظهار کرد: روزانه نتیجه کمتر از ۷۰۰ آزمایش کرونا در استان مثبت می شود و ۲۲ تا ۲۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت می کنند. 
وی همچنین با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان و در عین حال کاهش استقبال از تزریق واکسن کرونا، ادامه داد: تاکنون ۶۴ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال آذربایجان شرقی واکسینه شده اند، در حالی که برای جلوگیری از بروز پیک ششم کرونا باید این رقم به ۸۰درصد افزایش یابد. 
درستی یادآور شد: رسانه ها در تشویق مردم به واکسیناسیون سریع، همکاری مناسبی دارند و مردم نیز نباید معطل کنند؛ واکسن های خوبی مثل سینوفارم و برکت به مقدار کافی موجود است و آسترازنکا نیز به محض تحویل، ارایه می شود، اما واکسن هایی مثل فایزر تزریق نخواهد شد. 
وی با بیان اینکه ۲۷۰ مرکز واکسیناسیون در آذربایجان شرقی اکنون مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، گفت: از این تعداد ۱۵ مرکز تجمیعی و ۲۸ مرکز تزریق واکسیناسیون در تبریز ارایه خدمت می کنند و طرح واکسیناسیون خانه به خانه نیز در برخی شهرهای کوچک استان در حال اجرا است. 
وی ادامه داد: امکان اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در تبریز به علت وسعت زیاد و عدم همخوانی فرهنگی قابل اجرا نیست؛ بر این اساس از رسانه ملی و سایر رسانه ها می خواهیم تا برای آگاه سازی مردم جهت واکسیناسیون بیشتر تلاش کنند. 
درستی گفت: برای واکسیناسیون صنوف مختلف نیز سالن و ساعات خاصی را اختصاص می دهیم تا اعضای خود را معرفی و واکسینه کنند تا بر این اساس جمعیت افرادی که واکسن دریافت کرده اند، افزایش یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار