امام جمعه سردرود؛ 

پالایشگاه و پتروشیمی حقوق همجواری را با سردرود مراعات کنند 

1400/07/02 - 19:47 - کد خبر: 51382
روند آلودگی هوای تبریز

نصر: امام جمعه سردرود گفت: ای کاش این دو مجموعه حقوق همجواری را مراعات نمایند و امنیت سلامتی اهالی سردرود و حومه را بیش از این به خطر نیندازند. 

به گزارش نصر، "حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی" در خطبه‌های نماز جمعه امروز سردرود ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یک جنگ دفاعی بود نه تهاجمی جنگ تهاجمی حاکی از خوی تجاوز طلبی می باشد، بمانند تجاوزات آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورها در حالی که  دفاع مقدس محل بروز غیرت و تعصب و وفاداری انسان ها به آرمان ها است که در آن دفاع از میهن، ناموس و به‌ طورکلی دین و دیانت است. 
جلیلی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی نتیجه دفاع مقدس، عزت آفرینی و در سایه دفاع عزت آفرین نصرت الهی شامل حال مردم ایران گردید. 
وی افزود: رنگ دفاع مقدس رنگ سرخ، رنگ ماندگار و رنگ خدایی بود همان رنگی که امام حسین تعمد داشت تا تاریخ را با این رنگ ثابت و زایل نشدنی کند از این جهت شهدای دفاع مقدس نمردند بلکه مرگ را میراندند. 
امام جمعه سردرود افزود: در دفاع مقدس نوک پیکان حمله صدام بود اما جامعه جهانی پشتیبان بودند قلدرهای عالم هم پیمان شده بودند تا شروع نظم نوین جهانی که با انقلاب آغاز شده بود را در نطفه خفه کنند اما مردم ایران با تقدیم بیش از ۱۵۰,۰۰۰ شهید مانع رسیدن دشمن به اهداف خود شدند کاری که در ۲۰۰ سال گذشته با خیانت شاهان قاجار و پهلوی منجر به تجزیه کشور ایران شده بود، لذا باید دفاع مقدس را واقعاً مقدس بدانیم. 
حجت الاسلام جلیلی در ادامه خطبه دوم با گلایه از بی توجهی مسئولین پتروشیمی و پالایشگاه یادآور شد: در روزهای اخیر آلایندگی‌های زیست محیطی درمحدوده این دو شرکت به شدت افزایش یافته است و این موجب نارضایتی اهالی گردیده است.
وی ادامه داد: ای کاش این دو مجموعه حقوق همجواری را مراعات نمایند و امنیت سلامتی اهالی سردرود و حومه را بیش از این به خطر نیندازند ضمن اینکه بر اساس پرس و جوی که از مدیران شهری داشته‌ام هیچ عوارض آلایندگی بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهر سردرود داده نمی‌شود در حالیکه نیم تا یک درصد قیمت فروش باید به مناطقی که از این مجموعه ها دچار ضررهای زیست محیطی می شوند باید داده بشود و اگر هم ادعا شده باشد که به تبریز پرداخت می شود این شامل سردرود نمی‌شود و سردرود شهر مستقلی است و از این قضیه کمتر از تبریز آسیب نمی بیند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار