فعالیت ۱۵۰ واحد نانوایی غیرمجاز در تبریز؛

کمبود آرد در تبریز کذب محض است

1400/07/02 - 18:35 - کد خبر: 51379
عکس

نصر: معاون اتحادیه نانوایان کلانشهر تبریز و حومه هرگونه کمبود آرد در کلانشهر تبریز را کذب محض خواند.

به گزارش نصر، ناصر زارعی در واکنش به تصویر منتشر شده در آژانس خبری تحلیلی نصر مبنی بر تعطیلی برخی واحدهای صنفی به دلیل نبود آرد اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه بالغ بر ۱۵۰ واحد نانوایی غیرمجاز که پروانه کسب ندارند در سطح شهر تبریز فعالیت دارند.
وی ادامه داد: برای این واحدها هیچ گونه سهمیه آردی تخصیص داده نمی شود چرا که حائز شرایط دریافت پروانه کسب و‌ جواز فعالیت به عنوان نانوایی نیستند.
وی اضافه کرد: تمام واحدهای نانوایی دارای پروانه کسب و مجوز  مقدار مشخصی سهمیه آرد دارند که به تعداد روزهای ماه تقسیم بندی شده اند تا تمام روزها پخت نان داشته باشند فقط یک روز در هفته  مشخص شده است که آن هم با برنامه ریزی صورت گرفته تعطیل می شود تا تمام نانواها در یک روز تعطیل نباشند.
وی ادامه داد: نانواهای دارای پروانه کسب؛ به جز روز تعیین شده که آن هم با نصب بنر به اطلاع مشتریان می رسد اگر تعطیل شوند با جریمه مواجه خواهند شد.
زارعی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که واحدهای غیرمجاز پس چگونه فعالیت می کنند، اذعان داشت: از بدو فعالیت این واحدها اخطارهای لازم صادر شده و هم اکنون اخطار نهایی صادر شده که به زودی اقدام به تعطیلی این واحدها عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: مالکان این واحدها می توانند برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند ولی در بسیاری از موارد به دلیل نداشتن شرایط لازم امکان اخذ مجوز فعالیت برایشان فراهم نیست.
وی با بیان اینکه دیگر نانوای آزادپز در تبریز نداریم گفت: هم اکنون نانواها در تبریز به دو‌دسته سهمیه پز نوع یک و دو تقسیم بندی شده که در نوع یک هر کیسه ۴۰ کیلویی ۳۱ هزار تومان و برای نوع دو هر کیسه ۵۱ هزار تومان تخصیص داده می شود.
این گزارش حاکی است بر اساس نرخ آزاد آرد هر کیسه ۲۰۰ کیلویی در بازار ۲۰۰ هزار تومان است که با یارانه دولتی در اختیار نانواها قرار می گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار