مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

پتروشیمی و پالایشگاه تبریز آلاینده هستند/ عوارض آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه در سال‌های قبل پیگیری نشده است‌

1400/07/01 - 20:01 - کد خبر: 51357
پالایشگاه تبریز

نصر: مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پتروشیمی و پالایشگاه جزو صنایع ذاتاً آلاینده هستند، گفت: محیط زیست استان این ۲ مجموعه را آلاینده دانسته اما عوارض آلایندگی آنها در سال‌های قبل پیگیری نشده است‌.

به گزارش نصر، حسن عباس‌نژاد در جلسه محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه آماده همکاری با شورای شهر و شهرداری تبریز در زمینه‌های زیست‌محیطی هستیم، اظهار داشت: محدودیتی برای همکاری با شورای شهر نداریم و از همکاری استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی و پالایشگاه جزو صنایع ذاتاً آلاینده هستند، گفت: محیط زیست استان این ۲ مجموعه را آلاینده دانسته اما عوارض آلایندگی آنها در سال‌های قبل پیگیری نشده است‌.

تناقض در قوانین، مردم را به ساخت و ساز مجاز ترغیب کنیم
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: لازم است، مدیران شهرداری با ارائه راهکار نسبت به حل مشکلات ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند و با رفع برخی تناقض در قوانین، مردم را به ساخت و ساز مجاز ترغیب کنیم.
 پرویز هادی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در شهر زیاد شده است، تصریح کرد: انتقاد‌هایی وجود دارد که شهرداری در این زمینه اقدام شایسته‌ای انجام نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه عمده ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق ۷ و ۱۰ قرار دارد، یادآور شد: این مناطق باید با ارائه راهکار قانونی نسبت به کنترل ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند.

 برنامه‌ جامعی برای ساماندهی املاک قولنامه‌ای داشته باشیم‌
غلامرضا احمدی دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان اینکه باید اساس موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم، متذکر شد: دلایل و مسببان ساخت و ساز غیرمجاز باید بررسی و رفع شود، نمی‌توان با اقدامات غیراساسی به نتیجه مطلوب رسید.
شهرام دبیری دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان اینکه باید برنامه‌ جامعی برای ساماندهی املاک قولنامه‌ای داشته باشیم‌، بیان داشت: تعارض قوانین باعث ایجاد مشکلات در حوزه ساماندهی املاک قولنامه‌ای است.
انتهای پیام/

پژوهشیار