معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛

مدیران مدارس چگونگی حضور کلاس‌ اولی‌ها را مشخص می‌کنند

1400/07/01 - 11:39 - کد خبر: 51336
مدارس، دانش آموزان

نصر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس برای چگونگی حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در مدرسه با توجه به شرایط تصمیم‌گیری می‌کنند و به اطلاع والدین می‌رسانند.

به گزارش نصر، رضوان حکیم‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در دستورالعمل بازگشایی مدارس اعلام شده که دانش آموزان کلاس اولی برای آشنایی و تعامل بیشتر با معلم حداقل یک نوبت در مدارس حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: مدیران و شورای مدارس براساس دستورالعمل بازگشایی و شرایط مدارس و مناطق درباره چگونگی حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین کلاس‌های دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کم به صورت حضوری برگزار می شود.

ثبت‌نام یک میلیون و ۶۳۴ هزار کلاس اولی
حکیم‌زاده درباره تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی یادآور شد: یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۳۸۳  دانش‌آموزان تاکنون برای پایه اول ابتدایی در مدارس ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: مراسم بازگشایی مدارس برای نوآموزان پیش‌دبستانی و کلاس اولی‌ها امروز اول مهر ماه با عنوان جشن غنچه و شکوفه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آشنایی دانش آموزان با معلم و محیط مدرسه برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هدف ما از برگزاری جشن شکوفه‌ها این است که با این برنامه نمادین برای کودکان یک روز خاطره‌انگیز و ماندگار برجای بماند.

۹۹ درصد از کلاس‌اولی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند
حکیم‌زاده همچنین درباره تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای سال تحصیلی جدید توضیح داد: با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام هنوز پایان نیافته است، به طور دقیق نمی‌توان این تعداد را مشخص کرد، تعداد بازماندگان پس از ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اطلاعات تعداد موالیدی که از ثبت‌ احوال به آموزش و پرورش داده شده، تعداد یک میلیون و ۵۴۶هزار نفردانش‌آموز باید در مدارس ثبت‌نام شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: میزان ثبت‌نام ناخالص تا کنون ۱۰۸.۶۵ است که این رقم وضعیت خوبی را نشان می‌دهد، همچنین اینکه ۹۹.۷۵درصد از دانش‌آموزان کلاس‌های اولی‌ ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از اسفند سال ۹۸ تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل شد و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.
اما اکنون پس از گذشت حدود ۱۸ ماه از آموزش مجازی، کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به دلیل آثار روانی و اجتماعی آموزش مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس را بسیار ضروری می دانند.
آموزش و پرورش پس از کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی با حفظ سلامت دانش آموزان را از آبان ماه در دستور کار قرار داده است.
 همچنین در راستای  بازگشایی مدارس و حفظ سلامت دانش آموزان، در وهله اول واکسیناسیون معلمان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت، سپس واکسیناسیون دانش آموزان متوسطه دوم انجام می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار