با دستور استاندار زنجان؛

واکسیناسیون زنجانی‌ها بر روی دور تند قرار گرفت

1400/07/01 - 10:39 - کد خبر: 51330
واکسن کرونا

نصر: استاندار زنجان در اقدامی جهادی دستور داد افراد بالای ۱۷سال که تاکنون دُز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، باید تا پنج روز آینده واکسینه شوند.

به گزارش نصر، در پی بحران شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، شیوع این بیماری در کشور نیز از بهمن ماه سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۳۹۸‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ آغاز شد.
از این زمان تاکنون مسئولان استانی و کشوری تدابیر مختلفی را برای در امان ماندن هموطنان از مرگ و میر ناشی از این ویروس اعمال کردند و رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها تا حدی تاثیرگذار شد اما متاسفانه برخی از همنوعان این بیماری را جدی نگرفته و اعتقادی به آن نداشتند که بالاخره این دسته از افراد نیز پس از ابتلا کرونا را پذیرفتند.
اما در میان این همه هیاهوی درگیری با ویروس مسئولان و دانشمندان نیز بیکار ننشسته و با درست کردن واکسن درصدد ریشه کنی آن شدند.
حال با ورود واکسن های ایرانی و خارجی به کشور بخش قابل توجهی از هموطنان در برابر کرونا ایمن شدند و بر اساس آمار مرگ و میرها کاهش یافته است.
برای جدیت در کاهش فوتی ها و بستری های ناشی از ابتلا به کرونا استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای اداری استان دستور داد تا کارکنان دستگاه های اجرایی، شاغلان در بخش اصناف، کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و شرکت های صنعتی تا پنجم مهرماه امسال دُز اول واکسن را تزریق کنند.

باید بستر لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس فراهم شود
استاندار زنجان گفت: اولیا باید بدانند دانش آموزان همانند فرزندان خود مسئولان هستند و به حتم بسترهای لازم برای بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم می شود.  
فتح اله حقیقی افزود: نیمه دوم سال جاری رویدادهای مهم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را داریم که بدون فراهم شدن بسترهای لازم این مهم محقق نمی شود.
وی ادامه داد: طی سه ماه اخیر کمیته تشکیل دادیم تا اولیا، رابطان، معلمان، رانندگان سرویس مدارس علیه کرونا واکسینه شده اند.
استاندار زنجان گفت: تلاش شده است تا بسترهای لازم و مواردی که باید در سرویس های بهداشتی مدارس به لحاظ بهداشتی باشد، انجام شود.
حقیقی تاکید کرد: معلمان هنگام حضور در کلاس های درس باید به حتم دُز دوم واکسن را تزریق کرده باشد.

آموزش پرورش در قبال عدم واکسیناسیون معلمان مسئول است
استاندار زنجان با بیان اینکه همه مراکز تجمیعی واکسن آموزش و پرورش باید فعال شوند، متذکر شد: این دستگاه تعلیم و تربیت در قبال عدم واکسیناسیون معلمان استان مسئول است و باید پاسخگو باشد.
حقیقی گفت: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان موظف است در نخستین روز مهر ماه در خصوص این مراکز تجمیعی بررسی های لازم را انجام و گزارش ارائه دهند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به هوای مراکز تجمیعی واکسن دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراکز نباشد.
استاندار زنجان برای دستگاه آموزش و پرورش مهلت داد تا از شامگاه آخرین روز شهریور مراکز تجمیعی این دستگاه هرچه سریعتر دایر شود.

ظرفیت اقامت در خوابگاه های دانشجویی کاهش یابد
استاندار زنجان بر بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: همه دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه های زنجان باید واکسینه شوند و بستر لازم برای این مهم محقق شود.
حقیقی اظهار داشت: کلاس های دانشگاه در ابتدا برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری بازگشایی و اگر متقاضی در شهر خود بودند نیز حداقل یک ترم پذیرش شوند.
وی ادامه داد: با این روش از حضور دانشجویان غیر بومی در دانشگاه کاسته شده و ظرفیت اقامت در خوابگاه نیز کاهش می یابد.
استاندار زنجان گفت: برای دانشجویان غیربومی دانشگاه ها اطلاع رسانی شود تا در شهرهای محل اقامت نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند چرا که واکسن ها به اندازه سهمیه استانها است.

فوتی های پیک پنجم کرونا کاهش یافت
استاندار زنجان گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا در پیک پنجم نسبت به پیک چهارم کاهش قابل توجهی یافت.
حقیقی افزود: این مهم نتیجه اقداماتی است که در استان برای مهار این بیماری انجام شده بود.
وی ادامه داد: مهمترین اتفاق واکسینه شدن زنجانی ها بود که آمار فوتی ها را کاهش داد.
استاندار زنجان گفت: بیش از ۹۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان علیه کرونا واکسینه شده اند که این مهم خود را در پیک پنجم نشان داد.
حقیقی خاطرنشان کرد: موفق شدیم روزانه ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱.۷‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ درصد از جمعیت هدف را در سطح استان علیه کرونا واکسینه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تعداد واکسیناسیون جامعه هدف را باید ۲ برابر کنیم، اظهار داشت: باید روزانه این امر نسبت به روز قبل افزایش یابد.
استاندار زنجان افزود: تحقق این مهم نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی است.

همه دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری با علوم پزشکی هستند
حقیقی متذکر شد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در دادن فضای فیزیکی و مکان، امکانات، منابع انسانی بر حسب درخواست به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کنند.
وی تاکید کرد: طی ۱۰ روز مدیران کل استان باید این همراهی را با علوم پزشکی زنجان داشته باشند و خودشان شخصا وارد عمل شده و از ارجاع این همکاری به زیر مجموعه خودداری کنند.

همه زنجانی های بالای ۱۷ سال باید واکسن کرونا را تزریق کنند
استاندار زنجان گفت: قبل از ورود به پیک ششم باید همه افراد بالای ۱۷ سال تا پنج مهرماه امسال دُز اول واکسن کرونا دریافت کنند.
حقیقی اظهارداشت: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی مسئولیت دارند تا این مهم را محقق کنند.
وی ادامه داد: همه کارکنان در دستگاه های اجرایی، واحدهای تولیدی، شاغلان در شهرک های صنعتی، رانندگان درون شهری و برون شهری، شاغلان در صنف های مختلف، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، داوطلبان و شاغلان در هلال احمر، نیروهای بسیجی، نظامی و انتظامی باید واکسینه شوند.
وی تاکید کرد:  دانش آموزان و معلمان، دانشگاهیان، دانشجویان باید واکسینه شوند و معاون امور اقتصادی استانداری زنجان بر این مهم نظارت خواهند داشت.

رسانه ها کمک کنند تا پوشش واکسیناسیون ‭‭‭‭۱۰۰‬‬‬‬ درصدی محقق شود
استاندار زنجان ضمن قدردانی از تلاش رسانه های استان زنجان گفت: رسانه های استان همیشه و در هر شرایطی همراه ما بوده اند و دست بوس همه آنها هستم.
حقیقی از فعالان رسانه های استان زنجان خواست تا با تلاش خود در فضای حقیقی و مجازی اطلاع رسانی کنند تا همه هموطنان در استان در موعد مقرر واکسن کرونا را دریافت کنند.
وی یادآوری کرد: با این اقدام رسانه ها می توانیم پوشش ‭‭‭‭۱۰۰‬‬‬‬ درصدی جامعه هدف را در خصوص تزریق کرونا محقق کنیم و در ریشه کنی کرونا و قطع زنجیره انتقال پیش خواهیم رفت.
استاندار زنجان گفت: در هر شهرستان تیم نظارتی را فرمانداران با نظارت خود فعال کنند تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را بهتر پیش ببریم.

دانشجویان و مدرسان دانشگاه زنجان واکسن دریافت کردند
رئیس دانشگاه زنجان گفت: مرحله نخست تزریق واکسن در این دانشگاه از نیمه نخست مرداد ماه امسال آغاز شد.
نجفی ادامه داد: در این مرحله یکهزارو ‭‭۶۷۴‬‬ نفر از کارکنان، دانشجویان، مدرسان، افراد شرکت های پیمانکاری داخل دانشگاه واکسن دریافت کردند.
وی اظهارداشت: در مرحله دوم نیز ۲ هزارو ۷۰ نفر از افراد بیان شده واکسن را دریافت کردند که این روند همچنان ادامه دارد.
رئیس دانشگاه زنجان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کارکنان و مدرسان این دانشگاه واکسینه شده اند.
نجفی افزود: با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند هنوز آمار دقیقی از تعداد واکسینه شده ها نداریم اما اطلاع رسانی در خصوص دریافت واکسن برای آنها انجام شده است.
وی به آغاز کلاس های دانشگاه زنجان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر این کلاس ها به صورت مجازی آغاز شده است.
رئیس دانشگاه زنجان گفت: در تلاش هستیم با این اقدامات آموزش عمومی به حالت سابق باز گردد چرا که آموزش غیرحضوری صدمات و آسیب هایی را به نظام آموزشی  وارد کرده است.
 نجفی تاکید کرد: انتظار داریم در اولین فرصت به فراخوان دانشجویان در کلاس های دانشگاه اقدام کنیم.

بیش از ۹۰ درصد معلمان زنجانی واکسن کرونا دریافت کردند
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله نخست بیش از ۹۰ درصد از معلمان استان واکسن کرونا را در پنج مرکز تجمیعی و شبکه بهداشت دریافت کردند.
تاراسی افزود: از ۱۶ هزار و ۹۵۵ نفر  بیش از ۱۵ هزار نفر از معلمان واکسن را تزریق کردند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز بر اساس هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی این افراد با در دست داشتن کارت مرحله اول دریافت واکسن، در مراکز تجمیعی این دانشگاه در حال دریافت دز دوم هستند.
وی اظهارداشت: مراکز تجمیعی در مرحله اول دریافت واکسن آموزش و پرورش در شهرستان های ابهر، خرم دره، خدابنده، زنجان و طارم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار