فرمانده سپاه عاشورا؛

دفاع مقدس نمایش فضیلت های ملت رشید ایران بود

1400/06/31 - 21:47 - کد خبر: 51310
عکس

نصر: فرمانده سپاه عاشورا به مناسبت هفته دفاع مقدس، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش نصر، بیانیه فرمانده سپاه عاشورا بمناسبت هفته دفاع مقدس به شرح ذیل است:
بسم الله الرّحمن الرحیم
"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم"
عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران در گرو ایستادگی بر سر آرمانهایی است که بیش از چهار دهه برای تبلور آن استقامتی بی نظیر کرده است. امروز ایران اسلامی و انقلاب عزیزمان در سرتاسر عالم، الگوی مقاومت، مبارزه و جهاد در برابر استکبار جهانی و مرتجعین منطقه ایست. 
ساخت درونیِ اقتدار ملی، در دل بحرانِ بزرگی بنام جنگ هشت ساله شروع شد. آنجایی که احساس کردیم نباید به عصای دیگران تکیه کنیم. سازمان اجتماعی ما در دوره دفاع مقدس به کمال رسید، آنجایی که اقشار مختلف جامعه، سهم خود را در برابر این تلاطم دفاعی به شکلی تحسین برانگیز ایفا نمودند. 
«ما ملت امام حسینیم»؛ که اگر نبودیم، نمی‌توانستیم معجزه پشت معجزه بیافرینیم و بعد از معجزه پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در دفاع مقدس هشت ساله و فتوحات جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن را به مدد الهی تدارک کنیم. ما ملت شهادتیم که اگر نبودیم در مقابل فتنه ها کمر خم می کردیم. اینها، حرف نیست؛ واقعیت‌هایی است که مقابل چشم مادیگراترین ماتریالیست‌های عالم رخ داده است. 
امروز جبهه حق به مدد الهیِ اقتداری که در دفاع مقدس خلق کرده، فاصله ضربات راهبردی به استکبار جهانی را به کمترین زمان خود رسانده است. ما در متن جنگِ تحریم و تهدید و تحریف و در بحبوحه بازسازی تمدن اسلامی، به موفقیت‌های معجزه آسایی دست یافته‌ایم که وامدار دفاع مقدسیم. 
انقلاب اسلامی داعیه تمدن سازی دارد و همه نیروهای انقلاب و مردم عزیزمان باید همت خودشان را بر این راهبرد انقلابی بنا نهند. رهبر انقلاب تیر ماه ۹۵ فرمودند «من شمشیر را کشیدم، مشغولیم، ما از چپ و راست داریم می‌زنیم. این‌جوری نیست؛ منتها نوع شمشیرِ امروز و نوع میدانِ امروز با نوع میدانِ آن سال‌های اوّل تفاوت دارد؛ ما در جنگِ نرمیم؛ در جنگِ سیاسی هستیم، در جنگِ فرهنگی هستیم، در جنگِ امنیّتی و نفوذی هستیم؛ فکرها و اراده‌ها دارند با هم می‌جنگند».
امروز نیز در دفاع مقدسیم و برای هر حادثه و ابتلا و امتحانی می توانیم از گنجینه دفاع مقدس توشه برداریم. مرور رخدادها و رویدادهای 4 دهه اخیر نشان می دهد در تمام برهه های سخت و پیچیده تاریخ انقلاب، این روحیه جهاد و شهادت و ایثار بود که کشور و انقلاب را از فتنه ها و خیانتها به ساحل امن رساند. 
همچنانی که دفاع مقدس نمایش فضیلت های ملت رشید ایران بود، دوره شیوع ویروس منحوس کرونا نیز عرصه بروز و ظهور فضایل انسانی و الهی ملت ایران گردید. آن برانگیختگی عمومی در کمک های مومنانه، طرح شهید سلیمانی و ایثار و اخلاص کادر درمان، همه و همه نشان از حرکت ملت در مسیر تمدن سازی است. دفاع مقدس الهام بخش این اراده هاست و با اطمینان و اعتماد می توان گفت: منشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انکار ناپذیر و حیرت انگیز انقلاب اسلامی ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد.
در پایان یاد و خاطره امام راحل و شهیدان همیشه جاوید کشورمان خاصه شهدای گلگون کفن لشکر همیشه پیروز عاشورا را گرامی می دارم و به روح و روان سیدالشهدای لشکر عاشورا آقا مهدی باکری و سیدالشهدای جبهه جهانی مقاومت حاج قاسم سلیمانی درود می فرمستم، همانانی که آخرین حرف و کلامشان این بود که خدایا مرا پاکیزه بپذیر...
سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم
خادم الشهدا و فرمانده سپاه عاشورا
انتهای پیام/

پژوهشیار