مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

تقویت مهارت های ارتباطی و سواد رسانه‌ای گره گشاست

1400/07/01 - 12:46 - کد خبر: 51289
سید قاسم ناظمی، سیدقاسم ناظمی

نصر: دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت مهارت‌های ارتباطی و سواد رسانه‌ای در مواقع لزوم به خصوص هنگام وقوع بلایایی مثل زلزله، سیل، کرونا، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی گره‌گشاست.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی روز چهارشنبه در بیست و چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: سواد رسانه‌ای می‌تواند مهارت هایی همچون ارتباط با رسانه و نحوه تعامل با آنها، اطلاع رسانی درست و به هنگام را تقویت نموده و به مدیریت بحران کمک شایانی نماید.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی رسانی جامعه، تقویت نشاط و نهادینه کردن فرهنگ در ابعاد مختلف، گفت: امسال به مدد رسانه ها، صدا و سیما و فضای مجازی، روز گرامیداشت شعر و ادب فارسی و شهریار شیرین سخن متفاوت از سال های قبل برگزار شد و بازتاب خوبی داشت.
ناظمی همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تبریز، ادامه داد: این مراسم نیز در شان تبریز برگزار شد و رسانه ها در پوشش و کیفیت‌بخشی به آن نقش عمده ای داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: استفاده بجا و به موقع از رسانه‌ها نه فقط کیفیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را ارتقا می دهد بلکه موجب افزایش اعتماد عمومی نیز می شود.
وی با اشاره به برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در مقبره الشعرای تبریز و استقبال گسترده مردم و مسوولان از آن اضافه کرد: بازتاب رسانه ای این رویداد نیز بسیار گسترده بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار