رئیس جمهور در هیات دولت:

حتما از بازنشستگان استفاده نشود؛ چون خلاف قانون است/ سطح سنی مدیران را پایین بیاوریم

1400/06/31 - 14:12 - کد خبر: 51286
سید ابراهیم رئیسی

نصر: رئیسی تصریح کرد: تاکید دارم حتما از بازنشستگان استفاده نشود، چون خلاف قانون است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه هیات دولت با تاکید بر لزوم شایسته‌گزینی در انتصاب‌ها اظهار داشت: خیلی مهم است که مردم ببینند آیا آن شاخص‌هایی که در دولت تعیین شده در انتصاب‌ها لحاظ می‌شود یا خیر. مردم و جوانان، در فضای حقیقی و مجازی نظاره‌گر هستند تا ببینند کسانی که انتخاب می‌شوند با این شاخص‌ها همخوانی دارند یا نه؟ آنجایی که همخوانی دارد مورد استقبال قرار می‌گیرد و آنجاهایی که احیانا مورد سوال هست، طبیعتا ابهام ایجاد می‌شود.
رئیسی تصریح کرد: تاکید دارم حتما از بازنشستگان استفاده نشود، چون خلاف قانون است. نص صریح قانون است که نباید از بازنشسته استفاده شود. در مواقعی هم که یک ضرورت جدی اقتضا می‌کند، باید مورد اضطراری را به صورت اضطراری حل کنیم، و نه اینکه دائمی شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: مسئولان دولتی باید به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی پایبند باشند.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: نکته بعدی این است که باید سطح سنی مدیران را پایین بیاوریم. هر چه از جوان‌ترها استفاده شود و به آنها میدان داده شود، مناسب‌تر است. دوستان گاهی به همسن و سال‌‌ها و رفقای خود و کسانی که مدتی با آنها کار کرده‌اند، بیشتر اعتماد دارند، اما باید نگاه را به سطحی آورد که افراد ولو ممکن است همکلاس، همراه و همکار ما نبوده باشند، اما در یک سطح قابل‌ قبولی هستند و جوان هم هستند، پس می‌شود به آنها اعتماد و با آنها همکاری کرد. این نگاه، نگاهِ مقام معظم رهبری هم هست، دوستان هم توجه کنند که انشاءالله عملا جریان مدیریت را در کشور جوان کنیم. ضمن اینکه ممکن است کسانی باشند که اینها بتوانند آینده کشور را در بخش‌های مختلف با تجربیاتی که دارند، اداره کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار