آذری؛ مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی تشریح کرد:

دلیل تاخیر در پروازهای هواپیمایی آتا / جابجایی 22 هزار مسافر خارجی از تبریز

1400/06/31 - 10:38 - کد خبر: 51261
رامین آذری

نصر: مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی نقص فنی را دلیل تاخیر تعدادی از پروازهای هواپیمایی آتا از این فرودگاه خواند.

به گزارش نصر، رامین آذری در گفت و گو با خبرنگار نصر پیرامون تاخیر در پروازهای روز گذشته شرکت هواپیمایی آتا به مقصد تهران اظهار داشت: روز گذشته به دلیل نقص فنی در یکی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی آتا برخی از پروازهای این ایرلاین از فرودگاه تبریز با تاخیر مواجه شد که این امر موجب معطل ماندن مسافران محترم شد.
وی ضمن عذر خواهی از مسافران معطل مانده در فرودگاه های تبریز و تهران اظهارداشت: در حال حاضر 10 ایرلاین از تبریز به مقاصد مختلف پرواز دارند که در طول تاریخ فرودگاه تبریز بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس آمارمرداد ماه امسال که سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده ؛ شرکت هواپیمایی آتا با 11 درصد تاخیر در پروازهایش رتبه سوم شرکت های با تاخیر بالا در این فرودگاه را به خود اختصاص داده است.
آذری تصریح کرد: با توجه به تعدد پروازهای ایرلاین آتا از فرودگاه تبریز به دلیل بیس بودن این شرکت؛ میزان تاخیرهای این شرکت هواپیمایی در فرودگاه تبریز از میانگین کل تاخیرهای این شرکت در کشور کمتر است؛ به همین دلیل این میزان تاخیر با مقایسه تعداد پروازها منطقی است.
وی با اشاره به افزایش مقصد پروازهای شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه تبریز گفت: هم اکنون این ایرلاین در کنار پروازهای تبریز به تهران ؛ پروازهای مستقیم تبریز به اهواز؛ شیراز و اصفهان را نیز ارایه می دهد.
مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آمار جابجایی مسافران خارجی از این فرودگاه اذعان داشت: فرودگاه بین المللی شهید آیت الله مدنی تبریز با جابجایی 22 هزار نفر مسافر در مرداد ماه امسال رتبه نخست فرودگاه های کشور بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به خود اختصاص داد.
وی از تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی خطوط جدید پروازی بین کشورهای همسایه از مبدا تبریز خبر داد و افزود: امیدواریم با نهایی شدن هماهنگی ها شاهد راه اندازی خطوط جدید پروازی با شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق از مبدا تبریز باشیم.
انتهای پیام/
 

پژوهشیار