مدیرکل حفاظت محیط زیست استان؛

تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی همچنان معضل محیط‌زیست اردبیل است

1400/06/31 - 10:27 - کد خبر: 51259
فاضلاب شهری

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: وضعیت فعالیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و صنعتی همچنان یکی از معضلات مهم زیست محیطی این استان است.

به گزارش نصر، سعید شهند روز چهارشنبه در تشریح علت بروز این معضل اظهار کرد: به دلیل ظرفیت پایین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و صنعتی نسبت به حجم ورودی، نیازمند احداث مدول‌های متعدد برای یکسان‌سازی میزان فاضلاب تولیدی با ظرفیت فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها هستیم.
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های متعدد و تاکیدهای مقامات عالی استان، همچنین آغاز عملیات اجرایی مرتبط با موضوع انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط نسبت به رفع مشکلات در این حوزه و حل مشکلات زیست محیطی اقدام فوری به‌عمل آورند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: شرکت آب و فاضلاب با جدیت بیشتر نسبت به جذب و تخصیص اعتبارهای لازم، طرح در دست اجرای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری را در مدت زمان تعیین شده تکمیل کند.
وی همچنین با اشاره به تبعات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از دفع غیرمجاز پساب اضافه کرد: تخلیه غیراصولی پساب برخلاف ضوابط و مقررات جاری سازمان حفاظت محیط زیست است و انتظار می‌رود مسئولان شهرک‌های صنعتی به موضوع به جد توجه کنند.
استان اردبیل با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، شامل ۱۲ شهرستان و دارای ۲۰ ناحیه و شهرک صنعتی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار