معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز؛

ده ها ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی تبریز اجرا می‌شود

1400/06/30 - 13:53 - کد خبر: 51217
حجت الاسلام احمد حمیدی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: دهها ویژه‌ برنامه‌ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فضای مجازی و مراکز فرهنگی شهرداری این شهر با عنوان «فرهنگ مقاومت و پایداری» اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این ویژه برنامه ها با رویکرد حفظ ارزش‌های معنوی و آرمان‌های شهدا برگزار می‌ شود، افزود: بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونایی در فضای مجازی اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این ویژه برنامه های فرهنگی با هدف تکریم و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، نشر و تعمیق شناخت شهروندان از فرهنگ ایثار و شهادت و حضور گسترده شهروندان در بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس از طریق فضای مجازی در روزهای مصادف با محدودیت‌های بحران کرونا برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: فضاسازی و هویت بخشی جلوه بصری با استفاده از نمادها و المان‌های دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان، پخش سرودهای حماسی و دفاع مقدس در معابر و میادین، عصرهای مقاومت (شعرخوانی مجازی شاعران توانمند شهر تبریز) در خصوص مدافعان هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت و پویش‌های مجازی از قبیل معرفی کتاب و پویش عکس «یادی از آن دوران» از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
حجت الاسلام حمیدی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری شامل کتابخوانی با معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوع جنگ و دفاع مقدس در ۲ مقطع سنی کودک و نوجوان و بزرگسال و مسابقات هنر دفاع مقدس (خوشنویسی خط شکن، نقاشی پلاک عاشقی ویژه کودکان، نمایشنامه‌خوانی، تولید فیلم کوتاه، پوستر، عکس‌نوشته، وصیت‌نامه شهدا، طراحی، داستان و خاطره‌نویسی، خاطره‌گویی و شعر ایثار) با محوریت شهدای تبریز در هشت سال مقاومت و شهدای حوزه سلامت در فضای مجازی مراکز فرهنگی شهرداری تبریز را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: در این هفته نمایشگاه عکس و رونمایی از تولیدات فرهنگی و هنری مرتبط با موضوع دفاع مقدس، سکوی روایتگری دفاع مقدس (خاطره‌گویی رزمندگان و بازماندگان دفاع مقدس) با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز و مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و اجتماعی جهت گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان توسط شهرداری های مناطق دهگانه شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی، با بیان اینکه ایثار، شهادت و ایستادگی در برابر دشمن از فرهنگ‌های دفاع مقدس است، ادامه داد: همه باید برای حفظ این فرهنگ همکاری و همدلی داشته باشند و برای شناساندن آن به نسل‌های جدید و یادآوری خاطرات آن برای رزمندگان تلاش کنند.
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و این هفته تا ۶ مهر ادامه می یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار