خبر/

امیرعبداللهیان بر تمرکز بر سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال تاکیدکرد

1400/06/30 - 10:07 - کد خبر: 51194
حسین امیر عبداللهیان

نصر: وزیر امور خارجه در بدو ورود به نیویورک گفت: امیدوارم با استفاده از فرصت پیش آمده بتوانیم در راستای سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند دولت سیزدهم در تنظیم و توسعه روابط خارجی با همه مناطق جهان و کشورهای هدف گذاری شده، مشورت‌ها و گفتگوهایی را با همتایان داشته باشیم.

به گزارش نصر، وزیر امور خارجه روز دوشنبه به وقت محلی پس از ورود به نیویورک اظهار داشت: سفرم به نیویورک در راستای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می شود.
امیرعبداللهیان افزود: با استفاده از فرصت حضور همتایان و مقامات عالی رتبه کشورها برنامه ای که همکاران در نمایندگی (ایران در سازمان ملل ) تنظیم کرده اند، حدود ۵۰ ملاقات، جلسه و شرکت در نشست های مختلف است.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: امیدوارم با استفاده از فرصتی که پیش آمده بتوانیم در راستای سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا وهوشمند دولت سیزدهم در تنظیم و توسعه روابط خارجی با همه مناطق جهان و کشورهایی که هدف گذاری شده، مشورت ها و گفتگوهایی را با همتایان داشته باشیم.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: از جمله موضوعاتی که در دستور کار است، با نگاه به همسایگان و با نگاه به اولویت آسیا و همچنین تمرکز بر سیاست خارجی متوازن و تعامل با همه کشورهای جهان، پیگیری دیپلماسی اقتصادی از جمله برنامه های گفتگوها خواهد بود.
وزیر امور خارجه افزود که  توجه به مشکلات و تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور از برنامه های دیگری است که در نشستی که در محل نمایندگی ما در نیویورک، همکاران و مسوولان تدارک دیده شده است، و کارکنان دفتر حفاظت منافع ما از واشنگتن هم حضور خواهند داشت، بررسی می شود.
امیرعبداللهیان گفت که امیدواریم بتوانیم مشکلات ایرانیان مقیم آمریکا را با نگاه به تسهیل مسایل و با نگاه به اینکه از ظرفیت ایرانیان مقیم در آمریکا در راستای برنامه های دولت سیزدهم بتوانیم استفاده مطلوب و در عین حمایت قوی ای از جامعه ایرانیان در خارج از کشور داشته باشیم، برطرف کنیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید ایران برای شرکت در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز دوشنبه به وقت محلی در راس هیاتی وارد نیویورک شد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل و دیگر اعضای نمایندگی ایران در این نهاد بین المللی قرارگرفت.
امیرعبداللهیان را در این سفر، رضا نجفی سرپرست معاونت امور حقوقی و بین المللی و مدیر کل صلح و امنیت وزارت خارجه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه و اسحاق آل حبیب مدیر کل دفتر وزیر امور خارجه همراهی می کنند.
هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل از روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز به کار کرده اما اجلاس سران از فردا سه شنبه  ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه ) به مدت یک هفته برگزار می شود.
به گفته سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری روز سه شنبه  ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور)  در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهد کرد.
در حاشیه اجلاس سران امسال مجمع عمومی سازمان ملل، جلساتی در سطوح عالی بصورت موازی در زمینه های مختلف انرژی ، غذا، تبعیض نژادی و امحای سلاح های کشتار جمعی برگزار می شود که هیات جمهوری اسلامی ایران در این جلسات حضور خواهد داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار